برندهای گوگل بلک بری و موتورولا نیز شامل طرح رجیستری شدند

برندهای گوگل بلک بری و موتورولا نیز شامل طرح رجیستری شدند

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، همان‌طور که در جریان اخبار رجیستری موبایل هستید بر اساس این طرح، تلفن‌های همراهی که بدون پرداخت هزینه گمرک و به صورت قاچاق، وارد کشور شوند به تدریج شناسایی شده و در صورت ثبت نبودن در سامانه رجیستری، اپراتورها به آنها خدماتی ارائه نخواهند کرد. در ابتدا قرار بر این بود که طرح رجیستری به یکباره اجرا شود و تمام موبایل‌های شامل طرح رجیستری شناسایی و پیامک مربوطه برای آنان ارسال گردد، اما به دلیل جلوگیری از وارد شدن شوک به بازار، تصمیم بر آن شد که این امر به تدریج و برندهای مختلف گوشی را یکی پس از دیگری شامل شود.

گوگل، بلک بری و موتورولا نیز شامل طرح رجیستری شدند

بر اساس اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در فاز دوم طرح رجیستری که از  14 آذر آغاز شد، گوشی‌های جدید اپل باید فرایند فعال‌سازی را به طور کامل و موفق طی می‌کردند تا در شبکه اپراتوری تلفن همراه ثبت شوند.

حال اگرهمه مدل‌های گوشی اپل که از 14 آذرماه امسال طرح رجیستری آنها شروع شده است، تا 17 دی ‌ماه در شبکه اپراتوری ثبت نشوند، جز گوشی‌های قاچاق محسوب شده و دیگر از اپراتورهای تلفن همراه خدمات و سرویسی دریافت نخواهند کرد.

رگولاتوری اعلام کرده است در مرحله بعدی اجرای این طرح علاوه بر گوشی‌های اپل، از بامداد شنبه 9 دی ‌ماه تمامی مدل‌های گوشی تلفن همراه کمپانی‌های "گوگل"، "بلک بری" و "موتورولا" مشمول طرح رجیستری می‌شوند و سایر مدل‌ها نیز در هفته‌های آینده پس از اعلام رسمی، تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

حال به کلیه‌ دارندگان مدل‌های گوشی فوق توصیه می‌شود تا تاریخ ذکر شده گوشی‌های موجود خود را فعال کنند و خریداران گوشی‌های مذکور نیز از تاریخ شروع طرح رجیستری (8 دی) همانند گوشی‌های اپل قبل از فعال‌سازی با استعلام کد 15 رقمی (IMEI) از طریق سامانه #7777* یا #4* اصالت گوشی را استعلام و پس از اطمینان از ثبت گوشی نسبت به خرید آن اقدام نمایند.

روش استعلام اصالت گوشی

خریداران تلفن همراه می‌توانند درصورت بروز مشکل یا شکایت در زمینه‌های استعلام، انتقال مالکیت، هزینه، فعال‌سازی، جعل در فاکتور و شماره سریال تجهیز و مشکلات گمرکی با سامانه 124 سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، مرکز تماس طرح با شماره 096366 یا شماره 135 سازمان تعزیرات حکومتی تماس گرفته یا به پورتال سازمان تعزیرات مراجعه نمایند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید