رونمایی ایرانسل و بانک پاسارگاد از کیف پول الکترونیکی کیپاد

رونمایی ایرانسل و بانک پاسارگاد از کیف پول الکترونیکی کیپاد

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، با افزایش نفوذ موبایل در زندگی روزمره انسان‌ها نقش آن نیز در انجام امور مالی و بانکی در حال پررنگ‌تر شدن است. فناوری NFC یا ارتباط از راه دور، بستری را فراهم می‌کند تا بتوان با استفاده از سیم کارت و بستر شبکه ارتباطی اپراتور، انواع خدمات پرداخت و بانکی را انجام داد.

صبح چهارشنبه، 15 آذر1396 ایرانسل در مراسمی که با حضور مهندس فلاح جوشقانی معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، دکتر براری معاون امور دولت، مجلس و استان‌ها، مهندس رشیدیان استاندار خراسان رضوی، مهندس تقی زاده خامسی شهردار مشهد مقدس، مهندس آل شیخ معاون شهردار مشهد، دکتر مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد و مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مسئولان استانداری و شهرداری، اعضای شورای شهر، مقامات محلی و مدیران بانک پاسارگاد و شرکت ایرانسل، در تالار شهرداری مشهد برگزار شد، برای اولین بار در کشور به همراه بانک پاسارگاد از کیف پول همراه الکترونیکی رونمایی کرد.

رونمایی ایرانسل و بانک پاسارگاد از کیف پول الکترونیکی کیپاد

این کیف پول الکترونیکی که با نام کیپاد شناخته می‌شود اولین کیف پول آف لاین است که به منظور پرداخت تراکنش‌های خرد یعنی تراکنش‌های زیر 50هزار تومان استفاده می‌شود، از جمله کاربردهای این کیف پول می‌توان به ناوگان حمل ونقل عمومی و خرده فروشی‌ها همچون رستوران‌ها و مراکز خرید یا مراکز تفریحی مانند سینما و تئاتر و شهربازی اشاره کرد.

زهرا میرحسینی عضو هیئت عامل بانک‌ پاسارگاد با اعلام این خبر گفت: مساله پرداخت خرد سال‌هاست مورد بحث کارشناسان قرار دارد. موضوعی که به دلایل مختلف از جمله مدل کلان کسب و کاری حوزه پرداخت الکترونیک کشور و مدل کارمزدی مرتبط با آن، میزان سرمایه‌گذاری مورد نیاز و وجود ذینفعان متعدد با رویکردهای مختلف، راهکارهای ارائه شده برای آن تاکنون بصورت محدود اجرا شده و به اندازه کافی فراگیر نشده است. در حالی ‌که نیاز به توسعه راهکاری برای پرداخت‌های خرد، هر روز بیشتر احساس می‌شود.

حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن اعلام رشد چشمگیر ایران در حوزه ICT و زیرساخت‌های فناوری اطلاعات گفت: امروزه فناوری وجه تمایز در همه کسب و کارها است که با رعایت اصل استفاده از ظرفیت‌های فناوری، نوآوری و خلاقیت مطمئناً کسب و کار را متمایز خواهد کرد. با توجه به تحولات دولت الکترونیک در آینده، در همه عرصه‌ها از جمله بانک‌داری کاملاً منطبق بر ICT خواهیم بود.

علاوه بر این جوشقانی اپراتورهای تلفن همراه (تأمین کننده بستر امن و زیرساخت‌ها)، بانک‌ها (ارائه خدمات پولی) و رگولاتورها (در این خدمت: بانک مرکزی و سازمان ارتباطات و تنظیمات مقررات رادیویی) را 3 بخش اصلی در حوزه خدمات پرداخت همراه (کیف پول همراه) عنوان کرده است.

باقر صمدی مدیر بازاریابی ایرانسل شهر مشهد را یکی از با اهمیت‌ترین شهرهای کشور برای این اپراتور اعلام کرده است و با توجه به گفته‌های وی از میان 2.7 میلیون کاربر ایرانسل در مشهد، بیش از 1.4 میلیون کاربر دیتا وجود دارد که 742 هزار نفر از آن‌ها از گوشی مجهز به چیپ NFC بهره می‌برند.

از آنجایی که ایرانسل در مشهد بیشترین سهم از بازار را نسبت به دو اپراتور دیگر در اختیار دارد، بسیاری از سرویس‌های خود را ابتدا در این شهر راه‌اندازی می‌کند. در حال حاضر بیش از 30 میلیون مشترک 3G در شبکه‌ ایرانسل وجود دارند و بیش از 2700 شهر و دهستان نیز تحت پوشش این شبکه قرار دارند، همچنین 13.5 میلیون گوشی سازگار با شبکه‌ نسل چهار در ایران فعال است که بیش از 10 میلیون از آنها در شبکه‌ ایرانسل فعال هستند.

به گفته مدیران بانک پاسارگاد این بانک تعبیه 20 هزار کارت خوان در سطح شهر را دارد اما تا بدین لحظه 350 کارت‌خوان NFC در فروشگاه‌های منتخب نصب شده است، همچنین در بخش حمل و نقل نیز هم‌اکنون 2000 اتوبوس، 105 گیت قطار شهری و 46 گیت BRT به دستگاه‌های پشتیبان از کیپاد مجهز شده‌اند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید