جهرمی از عدم رفع فیلتر تماس صوتی تلگرام خبر داد

جهرمی از عدم رفع فیلتر تماس صوتی تلگرام خبر داد

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست خبری امروز (13 آبان 1396) در خصوص مسائل مختلفی از جمله رفع فیلتر تماس صوتی تلگرام، پیگیری حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ استورها و فیلترینگ غیرهمسان صحبت کرد.

فیلترینگ غیرهمسان برای کاربران

وزیر ارتباطات در خصوص غیر همسان‌‌سازی نظام فیلترینگ گفت: بر اساس مذاکرات انجام شده با دادستانی کل کشور مسئله غیر همسان سازی نظام فیلترینگ مورد موافقت قرار گرفته و برای آن شروطی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: پیشنهاد دادستانی را در این باره بررسی کردیم و پاسخ لازم را برای اجرای این پروژه آماده کردیم که امیدواریم مورد تایید قرار گیرد تا بتوانیم مدل دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت را بر اساس موقعیت جغرافیایی، سن و سایر شرایط کاربران تعریف و فیلترینگ را بر مبنای آ‌نها بر روی سایت‌های اینترنتی اعمال کنیم.

جهرمی از عدم رفع فیلتر تماس صوتی تلگرام خبر داد

رفع فیلتر تماس صوتی تلگرام

وزیر ارتباطات ضمن اعلام پیگیری رفع فیلتر سرویس تماس صوتی تلگرام و بررسی این موضوع در دو مرحله، دستگاه قضایی را علت اصلی این موضوع عنوان کرده است و گفت: من به دلیل مطالبه کاربران و خواست مردم این موضوع را پیگیری کردم، اما رفع فیلتر سرویس تماس صوتی تلگرام و باز کردن آن در اختیار وزارت ارتباطات نیست و مرجع قضایی به عنوان صادر کننده این حکم بر روی آن پافشاری دارد.

وی افزود: ما همچنان در حال بررسی و پیگیری هستیم اما از سوی دیگر مصرف‌کنندگان می‌توانند از سرویس‌های مختلف دیگری که این امکان را برای آنها فراهم می‌کند استفاده کنند، هرچند کاهش حجم میزان دقایق مکالمات تلفنی نشان می‌دهد که بخش اعظمی از سهم مکالمات به سمت استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل رفته است.

جهرمی دلیل فیلترینگ تماس صوتی تلگرام را مسائل امنیتی عنوان کرده است و صحبت‌هایی که در خصوص شرایط اقتصادی و کاهش درآمد اپراتورها مطرح می‌شود را بی‌پایه خوانده است.

پیگیری حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ استورها

وزیر ارتباطات از پیگیری موضوع حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از فروشگاه‌های اپلیکیشن خارجی مانند اپل و گوگل، در سفر رئیس جمهور به نیویورک خبر داد و گفت: با مذاکرات صورت گرفته با وزارت امور خارجه و معاونت حقوقی ریاست جمهوری موضوع تحریم اپلیکیشن‌های ایرانی توسط شرکت‌های خارجی در دست پیگیری است.

جهرمی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که مقررات ویژه‌ای برای حذف و تحریم اپلیکیشن‌های ایرانی از فروشگاه‌های اپلیکیشن خارجی وجود ندارد بلکه شرکت‌های آمریکایی به دلیل تهدیدهای دولت جدید آمریکا در این زمینه ریسک نکرده و برای آنکه تحت بازرسی دولت آمریکا قرار نگیرند، نسبت به تحریم اپلیکیشن‌های ایرانی اقدام کرده‌اند

وزیر ارتباطات گفت: با وجود زمان بر بودن پیگیری‌ها برای رفع این مشکل اما در حال حاضر مذاکرات با شرکت‌های خارجی مذکور شروع شده و به لحاظ حقوقی کار در جریان قرار دارد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید