جهرمی ار عملکرد 100 روزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت

جهرمی ار عملکرد 100 روزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه 5 شنبه هیئت دولت، عملکرد 100 روزه وزارت ارتباطات را در دولت دوازدهم شرح داد، که در ادامه به توضیح تعدادی از آنها می‌پردازیم.

1- افزایش ظرفیت ترانزیت پهنای باند کشور: از آنجایی که یکی از اهداف همیشگی دولت تبدیل ایران به هاب منطقه از بعد ارتباطات بوده است به همین دلیل در سه ماهه نخست دولت دوازدهم، نخستین قرارداد ترانزیت بین‌المللی دیتا از جنوب به شمال ایران با ظرفیت 300 گیگابیت بر ثانیه امضا و اجرایی شد. با اجرای این قرارداد علاوه بر ایجاد درآمد ارزی مناسب برای کشور، 50 درصد به ظرفیت ترانزیت کشور نسبت به آنچه از ابتدای انقلاب تا کنون بوده اضافه شده است.

جهرمی ار عملکرد 100 روزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت

2- اجرای طرح رجیستری موبایل جهت جلوگیری از قاچاق: با توجه به گفته‌های آذری جهرمی ورود گوشی قاچاق به کشور موجب از بین رفتن نظارت بر سلامت موبایل، شکل‌گیری کسب و کار نامشروع می‌شود، که این موضوع از بین رفتن در‌آمد‌ کشور را به دنبال دارد.

در بحث ثبت تلفن همراه ، وزارت صنعت با گروه‌های مختلف جلسه داشته است و یکی از مباحث بهره‌گیری از ظرفیت فروشگاه‌های آنلاین است که بتوانند در واردات گوشی و توزیع وارد شوند تا قیمت گوشی در بازار کنترل شود.

وی دلیل تعلل در اجرای طرح رجیستری موبایل را جلب رضایت مردم عنوان کرده است. زیرا نارضایتی آنها موجب سواستفاده کسانی می‌شود که با این طرح مخالف هستند.

3- تبدیل مدل اینترنت حجمی به غیرحجمی: با توجه به اینکه اینترنت یکی از نیازهای مهم مردم و به خصوص جوانان است، تغییر مدل تعرفه حجمی به غیرحجمی وکاهش تعرفه دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت ثابت یکی از مطالبات عمومی بوده که اصلاح این تعرفه‌ها، باعث کاهش 100 درصدی هزینه اینترنت ثابت در کشور شده است.

جهرمی اصلاحات صورت گرفته در مدل تعرفه‌های جدید را موجب رشد محتوای داخلی، رونق کسب و کارهای نوپا و به دنبال آن ایجاد فرصت‌های جدید شغلی پایدار برای جوانان تحصیل کرده می‌داند.

4- حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی: بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی درخصوص ساماندهی پیام‌رسان‌ها، کاهش 70 درصدی تعرفه استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی و تدوین مدل حمایت از آنها جهت تحقق اهداف شبکه ملی اطلاعات و افزایش سهم ترافیک داخلی به خارجی در 100 روز نخست به تصویب رسید.

5- تدوین برنامه حمایت از کودکان در فضای مجازی: تدوین "سند حمایتی و برنامه اقدام برای توسعه خدمات فضای مجازی کودک و نوجوان" که اجرای آن با حمایت بخش خصوصی تولید کننده محتوا و صنایع داخلی انجام می‌شود، از دیگر اقدامات وزارت ارتباطات در 100 روز اول دولت می‌باشد.

6- ارائه اینترنت بی سیم رایگان در اماکن عمومی: از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت اجرای فاز اول ارائه اینترنت بی سیم رایگان توسط اپراتورهای غیردولتی در برخی امکان عمومی پر تردد است، که در آینده گسترش پیدا خواهد کرد.

7- واگذاری امور به مردم و بخش‌های خصوصی: در راستای اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و واگذاری امور به مردم و بخش‌های خصوصی، همچنین ایجاد فضای رقابتی و نظام‌مند کردن پست کشور، مزایده انتخاب اپراتور خصوصی پستی برگزار شد و دو اپراتور انتخاب شدند که پروانه فعالیت این دو شرکت طی مراسمی به آنها اعطا خواهد شد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید