گمرک از افزایش 89 درصدی واردات موبایل به کشور خبر داد

گمرک از افزایش 89 درصدی واردات موبایل به کشور خبر داد

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، در سال جاری 1 میلیون و 362 هزار دستگاه موبایل وارد کشور شده است که در مقایسه با 719 هزار دستگاه در سال گذشته 89 درصد رشد داشته. علاوه بر آن ارزش گوشی‌های وارداتی نیز 79 درصد افزایش داشته است. زیرا در سال جاری 185 میلیون و 306 هزار دلار انواع گوشی تلفن همراه وارد کشور شده است در حالی که این رقم در سال گذشته برابر 103 میلیون و 548 هزار دلار بوده است.

گمرک از افزایش 89 درصدی واردات موبایل به کشور خبر داد

گمرک ایران با هدف احترام به حقوق شهروندی امکاناتی همچون دسترسی آزاد به قیمت واقعی گوشی‌های تلفن همراه، دسترسی به اطلاعات نوع ارز و قیمت ارزی که بر مبنای آن حقوق ورودی در گمرک اخذ شده است، اطلاعات مربوط به تاریخ واردات تلفن همراه و کشور سازنده را در اختیار واردکنندگان قرار می‌دهد.

هدف از انجام این اقدامات گمرک کمک به واردکنندگان گوشی‌های موبایل جهت تشخیص گوشی اصل از تقلبی و قیمت‌های واقعی تلفن همراه است، زیرا آنها می‌توانند بر اساس قانون دسترسی و انتشار آزاد اطلاعات به ارزش پایه انواع گوشی‌های تلفن همراه، به تفکیک انواع برندها و مدل‌های مختلف در سامانه آنلاین ارزش کالایی گمرک (TSC) که یکی از دستاوردهای سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی است دسترسی داشته باشند.

این اطلاعات به کمک سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی جمع‌آوری و در بزرگترین بانک اطلاعات تجارت خارجی کشور ذخیره‌ و تجمیع می‌شود تا بخشی از این اطلاعات که امکان انتشار دارد بر اساس قانون دسترسی آزاد به اطلاعات در اختیار شهروندان قرار گیرد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید