اعتراض کاربران ایرانسل به ابهامات برنامه ایرانسل من

اعتراض کاربران ایرانسل به ابهامات برنامه ایرانسل من

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، چندی است برخی از کاربران از وجود تولبار ایرانسل در پایین وب‌سایت‌هایی همچون دیجی کالا یا سایت رسمی برنامه 90 سخن می‌گویند، که این موضوع اعتراض آنها و برخی از برنامه نویسان را به دنبال داشته است.

در حال حاضر دو نظریه متفاوت برای اضافه شدن این تولبار وجود دارد. عده‌ای می‌گویند که ایرانسل از طریق برنامه "ایرانسل من" دیتای رد و بدل شده برای کاربر را پایش می‌کند و برخی هم معتقد هستند که این اپراتور با راه‌های دیگری قابلیت دستکاری ترافیک و هدف‌گذاری برای نمایش محتوای خودش در برخی سایت‌ها را ایجاد می‌کند که ارتباطی به اپلیکیشن ایرانسل من ندارد.

در هر دو حالت هم کاربرانی که درخواستشان با تغییرات به آنها می‌رسد و هم مالکان سایت‌ها که محتوای وب‌سایت به گونه‌ای که مایل نیستند به کاربر نمایش داده می‌شود، معترض هستند.

اعتراض کاربران ایرانسل به ابهامات برنامه ایرانسل من

محمد حسن موسوی عضو روابط عمومی دیجی کالا از پیگیری این موضوع به صورت حقوقی خبر داد و گفت: ما هم به تازگی متوجه شده‌ایم که ایرانسل این کار را انجام می‌دهد و ظاهرا برای افرادی که اپلیکیشن ایرانسل من را در موبایل خود دارند چنین اتفاقی رخ داده است. فکر می‌کنیم این اقدام نوعی سرقت ترافیک است و پس از گفت و گو با بخش حقوقی متوجه شدیم که این اقدام در مغایرت کامل با یکی از بندهای قوانین جرایم رایانه‌ای است. از نظر تکنیکال در حال طراحی یک ربات برای حذف تولبار ایرانسل از سایت خود هستیم.

موسوی این اقدام ایرانسل را موجب ایجاد مشکل در تجربه کاری دیجی کالا عنوان کرده است و گقت: هر صفحه در سایت یا اپلیکیشن ما با دقت طراحی شده است و اضافه شدن ناخواسته یک لوگو به آن باعث اتفاقات منفی می‌شود.

اما ایرانسل عنوان کرده است که با راه‌اندازی سرویس نوارابزار امکان دسترسی و مدیریت آسان‌تر حساب ایرانسلی را برای مشترکان خود فراهم کرده است. به این صورت که در زمان وب گردی با استفاده از نوارابزار موجود در پایین نمایشگر می‌توانند به باقیمانده بسته‌های اینترنت، فعال‌سازی بسته‌های اینترنت، مشاهده پیشنهادهای ویژه و درخواست تعویض سیمکارت 3G به 4G دسترسی پیدا کنند، همچنین هیچ گونه مانیتورینگ و رصدی نسبت به فعالیت کاربران صورت نمی‌گیرد و استفاده از این نوارابزار کاملا رایگان است و از حجم دیتای مشترک کم نخواهد شد. 

این تولبار برای اولین بار است که در ایران در اختیار کاربران قرار گرفته است اما پیش از این در کشورهای چین، روسیه، برزیل و هند سرویس‌های مشابهی وجود داشته است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید