وزیر ارتباطات از اجرای طرح رجیستری موبایل تا 3 هفته دیگر خبر داد

وزیر ارتباطات از اجرای طرح رجیستری موبایل تا 3 هفته دیگر خبر داد

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز پنجشنبه ضمن حضور در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال از شروع  طرح رجیستری موبایل تا 3 هفته آینده خبر داد.

جهرمی از آماده بودن تمام سامانه‌های طرح رجیستری خبر داد و تنها دغدغه موجود برای اعلام مدل‌ها را دیده شدن همه قسمت‌های سیستم که برخی از آنها غیر فنی است بیان کرد، زیرا از آنجایی که مردم کاربر نهایی در این طرح هستند باید اطمینان حاصل شود وقتی این سیستم اجرا می‌شود آنها دچار کمترین اختلال می‌شوند.

وی ادامه داد: همه تلاش این است که کمترین سردرگمی به سمت کاربر نهایی باشد که این امر هم نیاز به اطلاع‌رسانی دارد که درحال انجام است و بسته‌های تبلیغی در حال پخش است تا مردم با این موضوع آشنا شوند.

وزیر ارتباطات از اجرای طرح رجیستری موبایل تا 3 هفته دیگر خبر داد

وزیر ارتباطات ضمن صحبت راجع به اعتراض‌های کاربران به تعرفه‌های اینترنت غیرحجمی، دلیل آن را ابهامات موجود در بخش مصرف منصفانه بیان کرد و گفت: در این باره هم با استقبال مواجه بودیم و هم با ابهام، که خود این ابهام‌هایی که برای برخی مشترکان به وجود آمده بود سبب شد با اعتراض‌هایی رو به ‌رو شویم و بیشترین ابهام‌ها مربوط به مصرف منصفانه و تعریفی که از این بخش برای این عده روشن نیست می‌باشد. پیشنهاد ما این است که مردم کمی صبوری کنند، زیرا شرکت‌ها به‌ زودی مدل‌های فروش خود را اعلام می‌کنند و قطع به یقین، این موضوع هم منافع مردم را در پی دارد و هم یک حمایت خیلی جدی از تولیدکنندگان محتوای داخلی است.

آذری جهرمی جایگزین کردن پیام‌رسان‌های بومی با خارجی را دلیلی برای قطع و وصل کردن آن نمی‌داند. به گفته وی توسعه پیام‌رسان‌های بومی به معنای ایجاد محدودیت و مقابله با سایر فضا‌ها نیست، بلکه فضای رقابتی می‌تواند سرویس‌دهی را شکل دهد و طبیعی است که کشور به این سمت نمی‌رود که برای شکل‌گیری پیام‌رسان‌های بومی، رویکرد غیر شفاف پیش بگیرد.

وی افزود: پارامترهایی برای فعال‌سازی پیام‌رسان‌های داخلی تدوین شده و حمایت‌های لازم دیده شده، البته باید اطمینان مردم و حریم خصوصی هم لحاظ شود و این طور نباشد که مردم احساس ایمنی نکنند و باید مدل اقتصادی برای آن درست شود.

در پایان وزیر ارتباطات پیام‌رسان‌های داخلی را اقتصاد بزرگی نامید که باید در اختیار جوانان کشور قرار گیرد و آن را نیازمند تدوین سازوکار مناسب دانست که با شعار دادن درست نمی‌شود.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید