سیم کارت

سیم کارت

تلفن ثابت

تلفن ثابت

دامنه

دامنه

پایگاه کشوری سیم کارت ، تلفن ثابت و دامنه
رند / اخبار


به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند و به نقل از دکتر زارعیان معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران، تمامی کدهای خدماتی مخابرات شامل 2020، 2010، 20117، 2000، 1818، 2828 و 118 تا اواسط سال 97 ساماندهی خواهند شد و به حداکثر 3 یا 2 کد کاهش می‌یابند، همچنین مراکز پاسخگویی آنها یکپارچه و پیگیری و پشتیبانی استانی خواهند شد.

معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران توضیح داد: از ابتدای راه‌اندازی سرویس‌های مخابراتی به دلیل پراکندگی شرکت‌های سرویس‌دهنده، به ازای هر سرویس در بخش تلفن ثابت یک کد خدماتی ایجاد شد. به این صورت که کد خدماتی 2010 برای مشتریان تجاری در هر استان، کد 2020 برای مشترکان ADSL، کد 20117 برای خرابی تلفن، کد 2000 برای پرداخت‌ها و کد 118 به عنوان کد خدماتی عمومی و علاوه بر این کدهای استاندارد، حدود 40 تا 45 کد دیگر شامل 1818 و 2828 برای پرداخت‌ها نیز در برخی استان‌ها فعال شدند.

تجمیع و ساماندهی تمامی کدهای خدماتی مخابرات، تا اواسط سال 97

اما از این پس بر اساس برنامه‌ریزی جدید تقسیم‌بندی این کدها به صورت زیر خواهد بود:

1-در نخستین اقدام برای ساماندهی کدهای خدماتی، حذف کدهای اضافی در دستورکار قرار گرفت که در این مرحله 44 کد حذف شد. به این ترتیب به جز تهران، در تمامی استان‌ها کدهای 1818 و 2828 حذف شده و تمامی پرداخت‌ها از کد 2000 انجام می‌شود.
2-در مرحله دوم، ساماندهی و تجمیع به صورت خاص در دستورکار قرار گرفت که در نتیجه آن 30 مرکز پاسخگویی کد خدماتی 2010 در یک مرکز متمرکز شد و اکنون پاسخگویی به صورت متمرکز در یک مرکز انجام و پیگیری و شناسایی به صورت استانی انجام می‌شود.
3-در مرحله سوم و آخر، تجمیع مراکز پاسخگویی کدهای 2020، 20117 و 2000 در 3 یا احتمالا 2 شماره در دستور کار قرار دارد.

با توجه به گفته‌های زارعیان، کد خدماتی 118 که توسط کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تعیین شده است به فعالیت خود ادامه خواهد داد و تلفن ثابت به دلیل قطعی و خرابی بیشتر از تلفن همراه در معرض آسیب‌ است و به پشتیبانی 24 ساعته نیاز دارد



نظرات
Comments

نظر جدید


برای ثبت نظر ابتدا در سایت لاگین کنید

لطفا ابتدا در سایت لاگین کنید!