برگزاری مراسم افتتاحیه نمایشگاه ایران تله کام 2017

برگزاری مراسم افتتاحیه نمایشگاه ایران تله کام 2017

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، نمایشگاه تله‌کام 2017 که صبح دوشنبه در تاریخ 24مهر ماه 1396 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور بیش از 225 شرکت داخلی و 93 شرکت خارجی از کشورهای اسلوونی، آلمان، تایوان، چین، روسیه، ژاپن، سوئیس، فرانسه، فنلاند، قزاقستان، کانادا، لتونی، نروژ و یونان برگزار شد، توسط محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با همراهی مدیران اپراتورها، مخابرات و اسارت‌آپ‌های گونان افتتاح شد.

محمدجواد آذری جهرمی پس از شرکت در مراسم افتتاحیه ایران تله‌کام 2017 از لزوم توسعه بازارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات سخن گفت و تحقق این موضوع را در گروی توسعه نظام تعرفه‌گذاری بیان کرد. وی در ادامه از مغتنم شمردن حضور شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه که از نشانه‌های ارتقا صنعت مخابرات کشورمان می‌باشد صحبت کرد.

برگزاری مراسم افتتاحیه نمایشگاه ایران تله کام 2017

وزیر ارتباطات همزمان با نمایشگاه صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی به شرح زیر از مسائل مختلف در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات سخن گفت:

1- آزادسازی مکالمات بین‌الملل از انحصار شرکت ارتباط زیرساخت برای اپراتور‌های مجازی: آذری جهرمی بهبود کیفیت مکالمات را حاصل آزادسازی مکالمات بین‌المللی برای اپراتورهای مجازی دانسته، و از جذب حجمی از بازار توسط اپراتورهای مجازی خبر داده است، تا جایی که شرایط موجود در بازار تلفن همراه از ایجاد ظرفیت پنج درصدی برای اپراتورهای مجازی تا سال آینده خبر می‌دهد. ایجاد تعرفه‌های رقابتی، بزرگ شدن بازار و جلوگیری از قاچاق مکالمه از جمله مزایای آزادسازی مکالمات است. بنابراین امکانی برای MVNO ها فراهم می‌شود تا از این ظرفیت‌ها استفاده کنند. در واقع کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در حال تنظیم شرایطی است که تا سال آینده مکالمات بین‌الملل را از انحصار شرکت ارتباطات زیرساخت خارج کند.

2- تولید محتوای بومی به مقدار دو برابر فعلی و توسعه حوزه IPTV (شبکه ملی اطلاعات): جهرمی ضمن تاکید بر تلاش بیشتر برای رونق IPTV معتقد است که این مسئله به رشد و تولید سریال و فیلم کشور به صورت اینترنتی و ایجاد برندهایی معتبر در این زمینه کمک شایانی خواهد کرد.

3- نصب و راه اندازی شبکه متصل به فیبر نوری: وزیر ارتباطات ضمن تاکید بر لزوم توسعه شبکه دسترسی به فیبرنوری از نصب و راه‌اندازی 14 هزار پورت فیبرنوری در عرض شش ماه گذشته و گسترش آن به 100 هزار پورت تا سال آینده توسط شرکت مخابرات در شهر تهران خبر داد.

گفتنی است جهرمی ضمن تاکید بر تلاش هر چه بیشتر برای رونق صنعت مخابرات در آینده، از رشد و توسعه این سازمان در تمام طول فعالیت خود در این حوزه سخن گفت.

در پایان باید بدانید که این نمایشگاه تا 27 مهرماه 1396 دایر است و بر اساس گفته‌های مسوولین ایران تلکام 2017 به عنوان آخرین نمایشگاه صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی  معرفی شده است، زیرا از سال آینده با ادغام تله کام و الکامپ یک نمایشگاه واحد برگزار خواهد شد که هنوز اطلاعات دقیقی از جزئیات آن داده نشده است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید