نگاهی سریع به کارنامه گوگل در تولد نوزده سالگی آن

نگاهی سریع به کارنامه گوگل در تولد نوزده سالگی آن

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند، امروز ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۷ میلادی مصادف با ۵ مهرماه ۱۳۹۶، گوگل جشن تولد نوزده سالگی خود را گرفت. این موتور جستجوگر قدرتمند و البته محبوب امروز به یکی از بزرگترین برندها و شرکت های جهان شده است. با هم مروری می کنیم بر بزرگترین رویدادهایی که در این نوزده سال برای گوگلِ دوست داشتنی رخ داده است.

لری پیج و سرگئی برینلری پیج و سرگئی برین در اولین روزهای تاسیس گوگل

سال ۱۹۹۸ میلادی
لری پیج و سرگئی برین تصمیم به راه اندازی گوگل گرفتند. هدف اصلی این پروژه سازماندهی اطلاعات در فضای مجازی و پیاده سازی یک سیستم مبتنی بر جستجو بود. آنها اسم گوگل را از یک بازی کلمات با نام Googol برداشتند که به معنی «یک عدد یک و صد صفر جلوی آن» است.

سال ۲۰۰۰ میلادی
در این سال گوگل ۱۰ زبان اولیه را به نسخه google.com عرضه کرد. جالب است بدانید که در حال حاضر بیش از ۱۵۰ زبان زنده دنیا در گوگل قابل دسترس و استفاده است.

سال ۲۰۰۱ میلادی
سرویس محبوب GoogleImage شکل گرفت و کاربران توانستند جستجوهای خود را در میان ۲۵۰میلیون تصویر موجود انجام دهند.

سال ۲۰۰۲ میلادی
بخش خبری گوگل با نام GoogleNews با چهارهزار منبع خبری رونمایی شد. این سرویس هم اکنون بیش از ۵۰هزار منبع خبری و ۷۰ سرویس منطقه ای دارد.

سال ۲۰۰۴ میلادی
سالی که تحولی عظیم در دنیای وب به راه انداخت. در این سال سرویس جیمیل در دسترس کاربران قرار گرفت. سرویس ایمیل گوگل امروزه بیشترین کاربر را در میان سایر سرویس ها دارد و تعداد این کاربران به عددی بیش از یک بیلیون یوزر رسیده است.

سال ۲۰۰۵ میلادی
بخش Google Earth در این شرکت شروع به کار کرد. این سرویس به کاربران اجازه می داد به صورت مجازی به شهرها و مکان های مختلف سفر کنند.

سال ۲۰۰۶ میلادی
گوگل سرویس یوتیوب را به مبلغ ۱/۶۵ میلیارد دلار آمریکا خریداری کرد. این سرویس قابلیت اشتراک گذاری و کسب درآمد از ویدیو را برای کاربران ایجاد کرده است.

سال ۲۰۰۸ میلادی
مرورگر محبوب کروم در این سال متولد شد. گوگل مرورگر خود را پرورش داد تا اینکه هم اکنون این مرورگر بزرگترین مرورگر دنیا نامیده می شود.

سال ۲۰۱۰ میلادی
سالی هیجان انگیز و رویایی برای گوگل و عاشقان تکنولوژی بود. گوگل اعلام کرد که روی پروژه خودروهای بدون سرنشین کار می کند که اتوماتیک رانندگی می کنند و نیازی به نیروی انسانی برای هدایت ندارند.

سال ۲۰۱۲ میلادی
رونمایی از یک پروژه نه چندان موفق ولی جذاب. گوگل گلس یا همان عینک هوشمند گوگل وسیله ای بود که به جز جذابیت مورد مثبت دیگری در آن پیدا نمی شد. این وسیله که جز گجت های پوشیدنی به حساب می آید پیشرفت زیادی تا کنون نداشته است.
اما در همین سال اتفاق بزرگی برای گوگل رخ داد. این موتور جستجوگر بیش از ۳/۵بیلیون جستجو در روز را ثبت کرد که یک رکورد دست نیافتنی به حساب می آید. جالب است که بدانید این رقم در سال ۲۰۱۲ به عدد ۱/۲تریلیون سرچ در سال رسید.

سال ۲۰۱۵ میلادی
شروع فعالیت Alphabet و معرفی آن توسط گوگل در این سال رخ داد. برای مطالعه بیشتر در مورد این شرکت می توانید روی این لینک کلیک کنید.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید