معرفی 10 کشور با بالاترین سرعت اینترنت در دنیا

معرفی 10 کشور با بالاترین سرعت اینترنت در دنیا

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، بر اساس بررسی‌هایی که موسسه آکامای تکنولوژی ایالات متحده آمریکا در 149 کشور انجام داده است کره جنوبی، نروژ و سوئد به ترتیب به عنوان 3 کشور برتر از نظر میانگین سرعت اینترنت در جهان معرفی شده‌اند. این موسسه که هر 3 ماه یک بار به بررسی المان‌های اینترنتی در دنیا می‌پردازد، این بار میانگین سرعت اینترنت جهان را 7.2 مگابیت بر ثانیه اعلام کرده است.

نکته جالب توجه این است که از میان 149 کشوری که مورد بررسی قرار گرفتند 96 کشور در بخش، میانگین سرعت اتصال به اینترنت پیشرفت داشتند که نتیجه آن افزایش 28 درصدی متوسط سرعت اتصال کشورها به اینترنت نسبت به سال گذشته و رسیدن به میانگین 44.6 مگابیت بر ثانیه می‌باشد، همچنین رتبه نخست این بخش متعلق به کشور سنگاپور با سرعت 184.5 مگابیت بر ثانیه است. همان طور که پیش‌تر نیز گفته شد کره جنوبی با سرعت 28.6 مگابیت بر ثانیه نسبت به کشورهای دیگر پیشتاز می‌باشد و  62.6 درصد از اتصال‌ها در این کشور بالای 15 مگابیت بر ثانیه و 96.7 درصد از شهروندان آن از اینترنت 4 مگابیت بر ثانیه استفاده می‌کنند.

آیا از 10 کشوری که دارنده بالاترین سرعت اینترنت در دنیا هستند اطلاع دارید؟

نکته قابل تامل در این بحث این است که با وجود استفاده روزافزون اینترنت در کشورمان و همه‌گیر شدن آن، ایران همچنان با میانگین سرعت 4.7 مگابیت بر ثانیه از میان 149 کشور رتبه 107ام را کسب کرده است. با آن که میانگین سرعت اینترنت در کشورمان نسبت به 3 ماه گذشته 14 درصد و نسبت به سال قبل 33 درصد رشد داشته است اما سرعت اتصال به اینترنت با کاهش 6 درصدی نسبت به 3 ماه گذشته روبرو بوده است که نتیجه آن کسب رتبه 91 توسط ایران در این حوزه (سرعت اتصال به اینترنت) می‌باشد. 61 درصد از اتصالات ایران به اینترنت با سرعتی بالاتر از 4 مگابیت بر ثانیه است و تنها 1.3 درصد از این اتصال‎ها سرعتی بیش از 10 مگابیت بر ثانیه دارند و این در حالی است که در کره جنوبی 62.6 درصد از اتصال‌های اینترنت بالای 15 مگابیت برثانیه هستند و 96.7 درصد از کاربران در این کشور از اینترنت 4 مگابیت برثانیه استفاده می‌کنند.

ترتیب 10 کشور اول دنیا در میانگین سرعت اینترنت با توجه به آمار موسسه آکامای تکنولوژی ایالات متحده آمریکا به شرح زیر است: 
کره جنوبی، نروژ، سوئد، هنگ کنگ، سوئیس، فنلاند، سنگاپور، ژاپن، دانمارک و ایالات متحده آمریکا. 

در پایان قابل ذکر است که ایالات متحده آمریکا با افزایش سرعت 22 درصدی برای اولین بار به جمع 10 کشور اول دنیا پیوسته است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید