10 اشتباه انسانی در رابطه با تلفن همراه که منجر به مرگ شد

10 اشتباه انسانی در رابطه با تلفن همراه که منجر به مرگ شد

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند و بر اساس تحقیقاتی که موسسه GSMA انجام داده است امروزه حدودا 5 میلیارد مشترک تلفن همراه در دنیا وجود دارد، یعنی دو سوم از کل جمعیت جهان. به همین نسبت تعداد مرگ‌هایی که ناشی از بی‌احتیاطی انسان‌ها به دلیل استفاده نادرست یا نابهنگام از این صنعت شده است رو به افزایش می‌باشد.

مرگ به وسیله تلفن همراه

در این بخش می‌خواهیم 10 مرگ تراژدی که به دلایل مختلفی به موبایل مرتبط می‌باشد را برایتان شرح دهیم:

1- در روز کریسمس 2016 در حالی که مردم برای گرفتن عکس به ساحل اقیانوس شهر سن‌دیگو ایالت کالیفرنیا رفته بودند ناگهان پسر جوانی به دلیل توجه بیش از حد به گوشی موبایل خود از پرتگاه این اقیانوس با ارتفاع 18 متر سقوط کرد که منجر به مرگ او شد.

2- در سال 2016، Iphone یک جوان 23 ساله به سرقت میرود. او با استفاده از Appهای ردیاب موبایل خود را پیدا می‌کند و با پیگیری GPS به پارکینگ یک کلیسا می‌رسد. هنگامی که صدای گوشی خود را از درون یکی از ماشین‌ها می‌شنود و در آن را باز می‌کند با شلیک گلوله صاحب ماشین به قتل می‌رسد.

3- در سال 2010 یک جوان 19 سال به همراه خواهر 15 ساله‌اش در بزرگراه در حال رانندگی بود که ناگهان به شدت به پشت یک تریلی برخورد می‌کند و پس از آن 2  اتوبوس یکی پس از دیگری به ماشین آنها برخورد می‌کند که منجرب به مرگ هر دو آنها می‌شود. بر اساس تحقیقاتی که پلیس بعد از این حادثه وحشتناک انجام داد دلیل تصادف را فرستادن پیام در حین رانندگی عنوان کرد.

4- در سال 2013 یک دختر 23 ساله چینی در حالی که گوشی آیفون خود را به شارژ زده بود و مشغول صحبت کردن با آن شد ناگهان دچار برق گرفتگی می‌شود. دلیل این حادثه و مرگ وی هنوز هم برای پلیس و شرکت اپل یک علامت سوال بزرگ باقی مانده است.

5- در سال 2015 در چین یک خانم 30 ساله به دلیل صحبت با گوشی تلفن خود در هنگام گذر از خیابان با یک کامیون برخورد می‌کند و به سمت دیگر خیابان پرت می‌شود، در ادامه هنگامی که می خواست از جایش بلند شود مجددا با کامیون دیگری برخورد می کند که این حادثه منجر به مرگ او می‌شود.

6- در سال 2013 در آمریکا یک مرد هنگام ریختن زباله‌ها در دستگاه پرس به اشتباه موبایل خود را نیز به داخل آن می‌اندازد، اما اشتباه بزرگ بعدی وی که منجر به مرگ او شد رفتن به محفظه پرس برای یافتن موبایل بود. بعد از چند روز بی‌خبری همسر او از پلیس برای پیدا کردنش کمک خواست که در نهایت جنازه‌اش در دستگاه پرس زباله‌ها پیدا شد.

7- در سال 2015 دو خواهر در حالی که خانه خود را غرق در آتش یافتند به زحمت خود را از آنجا نجات دادند، اما بعد از بیرون آمدن هنگامی که یکی از آنها متوجه جا گذاشتن موبایل در خانه شد به آنجا بازگشت که این تصمیم اشتباه موجب مرگ وی شد. پس از بررسی‌های انجام شده دلیل مرگ او استنشاق دود غلیظ ناشی از آتش‌سوزی اعلام شد.

8- در سال 2015 در شهر بخارست کشور رومانی یک دختر 18 ساله به همراه دوستان خود تصمیم می‌گیرند به یک ایستگاه قطار متروکه بروند و در آنجا عکس بگیرند. هنگامی که او برای گرفتن سلفی سعی در بالا رفتن از قطار را داشت به دلیل برخورد با کابل برق فشار قوی جان خود را از دست داد.

9- در سال 2010  در کشور هندوستان یک کشاورز در حین کار کردن در مزرعه خود و صحبت با موبایل Nokia  به دلیل انفجار گوشی همراه جان خود را از دست داد. شدت انفجار و ضربه وارده به سر وی دلیل مرگ اعلام شده است. پس از آن با بررسی‌های انجام شده توسط شرکت Nokia دلیل این حادثه استفاده از باطری‌های تقلبی اعلام شد.

10- در آخر که به طور کاملا مطمئن می‌توان اشتباه انسانی را دلیل حادثه دانست مرگ 3 کودک در کشور آمریکا است. در سال 2015 یک خانم که 3 فرزند 9، 10 و 11 ساله خود را برای شنا به استخر برده بود هنگامی که کودکان در حال شنا و بازی بودند او به جای مراقبت از آنها مشغول صحبت با گوشی خود شد. سرانجام پس از 1 ساعت هنگامی که صدایی از فرزندانش نشنید به استخر بازگشت، اما با جنازه 3 کودک خود روبرو شد. در حال حاضر او تحت بازداشت پلیس قرار دارد و احتمال می‌رود که به 10 سال زندان محکوم شود.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید