کشورهای مختلف از باجه تلفن‌های قدیمی چه استفاده‌هایی می‌کنند

کشورهای مختلف از باجه تلفن‌های قدیمی چه استفاده‌هایی می‌کنند

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، در حال حاضر کیوسک‌های تلفن کاربرد زیادی برای افراد جامعه ندارد و با پیشرفت تکنولوژی و گسترش اسمارت‌فون‌ها استفاده از تلفن‌های عمومی کاهش یافته وشاهد بی استفاده بودن این وسیله در کوچه‌ها و خیابان‌ها هستیم.

از این رو با بی استفاده شدن این تلفن‌ها، در کشورهای مختلف استفاده‌های گوناگونی از آن می‌شود و خلاقیت‌های جالبی با این باجه‌های تلفن از سوی شهروندان و هنرمندان صورت گرفته است.در ادامه قصد داریم به تعدادی از باجه تلفن‌های بدون استفاده که کاربرد دیگری پیدا کرده‌اند بپردازیم، با ما همراه باشید.

باجه تلفن در باتلاق


باجه تلفن در میان باتلاق

یک کیوسک تلفن در (شهر Amiens) فرانسه در یک منطقه باتلاقی واقع شده است، این تلفن همگانی طوری طراحی شده که در طبیعت با مخاطب خود ارتباط برقرار می‌کند و مردم می‌توانند در این منطقه باتلاقی، گوشی تلفن را بردارند و در آن صدای طبیعت را بشنوند.

سالادبار در باجه تلفن


سالاد بار در باجه تلفن

باجه تلفن‌های قرمز در لندن یکی از قدیمی ترین نمادهای این شهر است. رنگ قرمز این باجه‌ها برای راحت پیدا کردن آن بود، امروز ه این کیوسک‌ها کاربری‌های مختلفی دارند. یکی از این باجه‌ها در میدان بلومزبرگ لندن، پر از مدل‌های مختلف سالاد است و توسط شخصی با نام بن اسپایر، اداره می شود.

کتابخانه ای در باجه تلفن


کتابخانه‌ای در باجه تلفن

بسیاری از کیوسک‌های قدیمی تلفن که در خدمت کمپانی تلکام بریتانیا بودند، در حال حاضر  در مناطق روستایی و محله های ییلاقی ویلز به صورت کتابخانه‎های عمومی درآمده‌اند که استفاده از آنها برای عموم آزاد است.


مجسمه باجه تلفن




باجه تلفن‌های مجسمه‌ای

تعداد زیادی از تلفن‌های همگانی از کار افتاده در لندن، از طریق شرکت تلکام بریتانیا،به طور مجدد مورد استفاده قرار گرفته است. از کیوسک‌های تلفن قرمز مجسمه‌هایی ساخته شده که به طور اریب در کنار هم قرار گرفته‌اند و بسیار دیدنی و جذاب است.


هنر گرافیتی با باجه تلفن



هنر گرافیتی با استفاده از باجه تلفن

بنکسی از هنرمندان معروف در حیطه هنرهای خیابانی مخصوصا گرافیتی است که در دنیا به خاطر این هنر معروف است. یکی از کارهای بنسکی به کارگیری کیوسک ها و ادغام آن با گرافیتی است.

باجه تلفن آکواریومی


باجه تلفن آکواریومی

چند هنرمند ژاپنی با تبدیل جایگاه‌های تلفن‌های عمومی به آکواریوم خیابانی، ضمن حفظ این کیوسک‌های نوستالژی، برای مردم شهر نیز جاذبه دیدنی طراحی کرده‌اند. همچنین دو هنرمند انگلیسی برای فستیوال لومیره لندن  (Lumiere London)، یکی از این تلفن‌های همگانی را به شکل آکواریوم درآوردند.



گالری در باجه تلفن


باجه تلفنی که گالری شد

مجسمه سازی به نام کنت ویبرگ، تعدادی از کیوسک‌های تلفن شهرهای جنوبی سوئد را به گالری تبدیل کرد.این کیوسک‌ها به کوچک ترین گالری جهان معروف شدند. این گالری‌ها در تعدادی از شهرهای جنوبی سوئد برای عموم، قابل بازدید هستند.

باجه تلفن به شکل مغز


باجه تلفن به شکل مغز انسان

هنرمندان خلاق کشور برزیل، با طراحی کیوسک تلفن به شکل مغز انسان شکل جالب را به این وسیله عمومی بخشیدند. به کار گرفتن خلاقانه کیوسک‌های تلفن غیر استفاده به یک اثر هنری است.

باجه تلفن شارژی


باجه تلفن شارژی

در کشور اسپانیا، در شهر مادرید تعدادی از  کیوسک‌های بدون استفاده در قالب جدیدی به کار گرفته می شوند. تلفن‌های همگانی برای شارژ ماشین‌های الکترونیکی تبدیل به ایستگاه شده اند.

باجه تلفن پولی


باجه تلفن‌های پولی با اینترنت مجانی

یک شرکت استرالیایی با نام تلسترا در سال 2014 میلادی، ، خدمات وای فای مجانی را در اختیار کیوسک‌های تلفن در مناطق پررفت و آمد سطح شهر قرار داد.

باجه تلفن اینترنتی


باجه تلفن‌های اینترنتی

مدل‌های قدیمی تلفن های تی سی سی تلفلکس برای اولین بار در سال 1381 احداث شد. در حال حاضر نیز با اتصال به اینترنت با پرداخت حدود 900 تومان برای هر دقیقه، امکان مکالمه در بستر شبکه جهانی را فراهم می آورند.

قبرستان باجه تلفن


قبرستان باجه تلفن

شرکت دوویچ تلکم (Deutsche Telekom) آلمان در نزدیکی شهر برلین، قبرستانی از کیوسک‌های تلفن قدیمی در سایزهای گوناگون دارد. این کمپانی هر کدام از این کیوسک‌ها را با قیمت حدود 1.350.000 تومان تا 1.800.00 تومان برای فروش قرار داده است.

        
برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید