صحبت‌های جالب مخترع تلفن همراه درباره تماس اول خود

صحبت‌های جالب مخترع تلفن همراه درباره تماس اول خود

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، مارتی کوپر مخترع اولین تلفن همراه، یکی از بزرگترین دستاوردهای تکنولوژی را در سال 1960 به عموم معرفی کرد. اقدام کوپر در آن سال بسیار شگفت‌انگیز بود. وی یک پیشگام و مبتکر موبایل در آن دوره تلقی می‌شد و پس از اختراع این وسیله و اثبات برای استفاده از آن، به یکی از شلوغ‌ترین محله‌های نیویورک رفت و اولین تماس خود را گرفت. موبایل مارتی به طور شگفت‌انگیزی ساده بود. یک دستگاه تقویت‌کننده روی سقف دفتر کارش ارسال و دریافت می‌کرد.

کوپر درباره روزی که اولین مکالمه با تلفن همراه ساخت خود را انجام داد این‌چنین می‌گوید: من در یکی از خیابان‌های نیویورک راه می‌رفتم و به این فکر می‌کردم که به چه کسی زنگ بزنم، اولین کسی که به ذهنم رسید رقیبم در شرکت AT & T بود. به او گفتم من با موبایلم به تو زنگ زده‌ام یک موبایل واقعی، یک تلفن قابل حمل دستی شخصی. او سکوت کرده بود و چیزی نمی‌گفت. من فکر کردم شاید دوست داشته باشید اولین فردی باشید که مطلع می‌شود که تلفن همراه من کار می‌کند.

صحبت های اولین مخترع تلفن همراه

موفقیت مارتی کوپریک فناوری متراکم بود و مارتی با استفاده از باتری توانسته بود تلفن را برای همیشه از سیم‌هایش جدا کند. او با این کار دنیا را تغییر داد.

مایک راو، راوی تلویزیونی در این خصوص گفت: از نظر من همه افرادی که در این کار شرکت کرده‌اند در آن نقش به سزایی داشتند. این افراد نه تنها ایده‌های بزرگی داشتند بلکه همه چیز خود را در معرض ریسک قرار دادند.

لورن گود خبرنگار تکنولوژی و دیجیتال دراین باره می‌گوید: از خیلی جهات تکنولوژی مخابرات مشابه همان روزهای اول سیستم رادیویی بی‌سیم است. سیستم مخابرات یک سیستم ارتباطی دوسویه است، اما مبتکران تکنولوژی دستبردار نبودند. اضافه کردن یک دوربین ساده به موبایل باعث شده تا هرکس بتواند یک دفتر خبری مجزا داشته باشد و این باعث جرقه خوردن یک انقلاب اجتماعی شده است.

بکی ورلی مشاور تکنولوژی نیز دراین باره گفت: وقتی شما تلفن همراه را در نظر می‌گیرید و به این فکر می‌کنید که چه نقشی در جامعه داشته است. به تکنولوژی فکر کنید که در این بین کاملا از بین رفته است. شماره یک این فهرست دوربین است، ما امروزه دوربین‌های بزرگ DSLR داریم مثل دوربین‌هایی با لنزهای بلند و دوربین‌های حرفه‌ای. اما دوربین‌های دیجیتال در این خصوص صدق نمی‌کند.

در ادامه می‌توانید ویدوی صحبت‌های مارتی کوپرو کارشناسان در این حوزه را مشاهده نمایید.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید