همکاری رایتل و بانک رفاه در خصوص فناوری NFC

همکاری رایتل و بانک رفاه در خصوص فناوری NFC

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، استفاده از کارت های عابر بانک به جای پول نقد مدت هاست که متداول شده و با گسترش این کارت ها روش های کلاهبرداری از آن هم رو به افزایش است.

هم اکنون اطلاعاتی که بر روی کارت های مغناطیسی که به عنوان کارت بانکی استفاده می شوند ، به سادگی و به وسیله دستگاه هایی با قیمت کم قابلیت کپی برداری دارند ، اما اگر این اطلاعات بر روی سیم کارت منتقل شود قابل کپی شدن نیست.

رایتل-ان-اف-سی

از این رو اپراتور سوم کشور در یک پروژه جدید برای مشترکین خود ، امکان تراکنش های مالی از طریق دستگاه ATM بانک رفاه را با استفاده از تلفن همراه و سیم کارت رایتل را فراهم کرده است. با این حرکت مثبت رایتل و بانک رفاه می توان به کاهش سو استفاده های مالی امید داشت.

گفتنی است درمراسمی که جهت انعقاد قرارداد بین این دو شرکت برگزار گشت، سید مجید صدری مدیرعامل رایتل ، معاونین و مدیران این شرکت به همراه اعضای هیئت مدیره بانک رفاه حضور داشتند.

لازم به توضیح است که مشترکان رایتل که در بانک رفاه حساب بانکی دارند می توانند با تبدیل سیم کارت خود به سیم کارتی که به فناوری NFC مجهز است ، از دستگاه های ATM که آن ها نیز قابلیت NFC را دارند بدون نیاز به کارت بانکی استفاده نمایند. باید متذکر شد رایتل این سرویس را به صورت آزمایشی به کار گرفته است.

نکته جالب توجه این است که با استفاده از این سرویس تمامی امکاناتی که بانک رفاه به صاحبان حساب اعم از تراکنش مالی ، گرفتن موجودی ، دریافت وجه ، انتقال وجه را می دهد ، در صورتی که سیم کارت رایتل به همراه گوشی و دستگاه ATM به قابلیت NFC مجهز باشند ، قابل انجام است.

گفتنی است در صورتی که تمامی دستگاه های ATM بانک رفاه و دستگاه های کارت خوان به فناوری NFC مجهز شوند می توان به حذف کارت های بانکی و افزایش امنیت که در ابتدای بحث به آن اشاره کردیم امیدوار بود. هم چنین در صورتی که سایر بانک ها نیز در این پروژه همکاری کنند مشترک می تواند تمامی کارت های خود را بدون در نظر گرفتن نوع بانک بر روی سیم کارت خود ثبت نماید تا دیگر نیازی به حمل تمامی کارت ها نداشته باشد.

البته طریقه استفاده از این قابلیت ذخیره اطلاعات کارت بانکی صاحب حساب بر روی سیم کارت رایتل می باشد که این کار در حال انجام است. 

در انتها خاطرنشان می سازیم با توجه به روش گفته شده می توان امکان افزایش خدمات ارزش افزوده بانکی به علت استفاده از سیم کارت و امکانات ممکنه را در بستر رایتل فراهم ساخت.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید