سطح دسترسی کشورهای مختلف دنیا به اینترنت

سطح دسترسی کشورهای مختلف دنیا به اینترنت

به گزارش پایگاه خبری رند ، امروزه کاربرد اینترنت آن چنان گسترش یافته که نمی توان توانایی های آن را بر شمرد ، از این رو اگر بگوییم اینترنت به یکی از مهم ترین ابزارهای زندگی انسان تبدیل شده چندان عجیب نیست.

به گفته پایگاه اینترنتی ایندیپندنت ، اتحادیه بین المللی مخابرات با توجه به جمعیت کشورهای گوناگون میزان دسترسی به اینترنت را در یک دسته بندی قرار داد که طبق آن کشوری که بالاترین میزان دسترسی را دارا می باشد ایسلند با 98.2 درصد است.

اینترنت-دنیا

به دنبال آن کشورهای لوکزامبورگ ، آندورا و نروژ به ترتیب با درصد های 97.33 ، 96.91 و 96.81 در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

هم چنین در اروپا 80 درصد ، آمریکای شمالی 65 درصد ، آمریکای جنوبی 60 درصد ، آسیا 42 درصد و آفریقا 25 درصد به اینترنت دسترسی دارند. گفتنی است کشور های اریتره ، سومالی و نیجریه تنها کشورهای دارای اینترنت در آفریقا محسوب می شوند.

با توجه به این که بیش از 34 میلیون نفر در ایران توانایی دسترسی به اینترنت را دارند ، کشورمان با 44.08 درصد ،  در رتبه 103 دنیا قرار گرفته است.

و اما نکته جالب این است که طبق گزارش ذکر شده در کشور های پیشرفته با جمعیت کم میزان دسترسی به اینترنت به مراتب بیشتر از کشور های بزرگ می باشد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید