اخاذی توسط نرم افزار استراق سمع

اخاذی توسط نرم افزار استراق سمع

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا ، فردی كه با استفاده از نرم افزار جاسوسی اقدام به تهدید و اخاذی دختر خانم 19 ساله در فضای مجازی کرده بود ، توسط این پلیس دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان یزد در این خصوص گفت : خانمی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس مراجعه و اعلام کرد كه فردی با تلفن عمومی به طور مرتب با وی تماس گرفته و اطلاعات بسیار دقیق و شخصی از زندگی خصوصی او دارد و حتی در جریان صحبت‌ های این خانم و خانواده اش هم بوده و برای فاش نکردن آن مرتب از این شخص درخواست پول و قصد کلاه برداری دارد ، از این رو رسیدگی به این پرونده با موضوع تهدید و اخاذی در دستور كار پلیس قرار گرفت.

شنود


سرگرد ابوطالبی در این خصوص گفت :  بعد از بررسی فنی توسط كارشناسان ، پلیس موفق به شناسائی و دستگیری متهم در مرکز استان یزد شدند.

رییس پلیس فتا یزد ادامه داد : شخص خاطی در بازجویی ‌های صورت گرفته به اتهام خود اعتراف کرده و ادعا کرد که برنامه نویس کامپیوتر است و نرم ‌افزاری را دو سال پیش به درخواست یکی از دوستانش که قصد کنترل همسرش را داشت نوشته و به وی فروخته ، اما بعد از مدتی جهت سرگرمی و کنجکاوی و سرک کشیدن از زندگی مردم ، آن برنامه را با عنوان نرم افزاری جهت رتوش و ویرایش عکس در یک گروه تلگرامی قرار داده و با توجه به نصب و استفاده بالای کاربران به این نتیجه رسیده که می‌ تواند از آن برای کسب درآمد نیز استفاده کند و به همین علت از شخص شاکی درخواست پول کرده است.

سرگرد ابوطالبی در مورد چگونگی عملکرد این نرم افزار با توجه به تحقیقات و توضیحات متهم گفت : این برنامه به صورت اتوماتیک ، در فاصله زمانی 20 دقیقه ‌ای ، میکروفون گوشی را فعال و اقدام به ضبط صداهای اطراف می‌ نماید و بعد از اتصال گوشی به اینترنت فایل ‌های ضبط شده به ایمیل متهم ارسال شده است .

این مقام انتظامی از کاربران فضای مجازی درخواست کرد : به هیچ وجه به لینک با عناوین گوناگون که در گرو‌ه ‌ها و کانال‌ های اجتماعی بارگذاری می‌ گردد وارد نشوند و برای آپدیت یا دانلود نرم افزار‌های مورد نظر از سایت ‌های معتبر استفاده نمایند.

   
برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید