تماس صوتی تلگرام با مجوز وزارت ارتباطات فعال شده است

تماس صوتی تلگرام با مجوز وزارت ارتباطات فعال شده است

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پی فعال شدن تماس صوتی تلگرام اعلام کرد که این قابلیت با مجوز وزارت ارتباطات فعال گشته است. محمود واعظی در خصوص برقراری تماس صوتی رایگان تلگرام گفت: فعال شدن تماس صوتی رایگان تلگرام با مجوز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت گرفته و اگر مشکلی در این زمینه وجود داشت ، این قابلیت راه ‌اندازی نمی‌ شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد شبکه ‌های اجتماعی و اپلیکیشن ‌های پیام‌ رسان این چنین گفت: نگاه دولت به شبکه ‌های اجتماعی این گونه است که تا جایی که مردم از آن استفاده درست نمایند ، وجود آنها مشکلی را در پی ندارد. اگر شبکه ‌های دانش ‌بنیان ایرانی خودشان شبکه‌ های اجتماعی به وجود بیاورند که با استقبال مردم رو به‌ رو شده و مورد استفاده آنها باشد ، کار مناسبی است چون که با راه ‌اندازی شبکه‌ های اجتماعی داخلی ، اطلاعات مردم ایران در خارج از کشور مورد استفاده قرار نمی ‌گیرد.

واعظی تماس صوتی تلگرام

وی در خصوص نظارت دستگاه ‌های امنیتی بر شبکه ‌های اجتماعی گفت: برای دستگاه‌ های نظارتی و امنیتی بین شبکه ‌های اجتماعی داخلی و خارجی تفاوتی وجود ندارد و این دستگاه‌ ها بر روی همه‌ شبکه ‌های اجتماعی و پیام ‌رسان ‌ها نظارت می نمایند. طبق گفته‌ وزیر ارتباطات ، شبکه ‌های اجتماعی داخلی اطلاعات مردم را در داخل کشور حفظ می نمایند و تلاش دولت نیز برای حفاظت از حریم خصوصی مردم می باشد و استفاده از شبکه‌ های خارجی نسبت به شبکه‌ های داخلی مصرف دو برابری اینترنت در پی دارد.

گفتنی است در  تاریخ ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ تماس رایگان صوتی تلگرام برای کاربران ایرانی فعال گردید که این قابلیت تا ساعت ۱۶ روز جمعه ۲۵ فروردین ۱۳۹۶ برای کاربران اینترنت همراه سه اپراتور همراه اول ، ایرانسل و رایتل مسدود بود که هم‌ زمان با تکذیب دخالت همراه اول و ایرانسل ، این مشکل برطرف گردید.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید