کاهش مجدد تعرفه ترافیک داخلی اینترنت

کاهش مجدد تعرفه ترافیک داخلی اینترنت

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت ، محمد جواد آذری جهرمی در خصوص برنامه سال ۱۳۹۶ برای کم شدن تعرفه بیشتر در حوزه پهنای باند ارتباطات داخلی ، افزایش ظرفیت ها ، بهینه سازی شبکه ملی اطلاعات و شبکه زیرساخت ارتباطی کشور صحبت هایی را عنوان نمود که در ادامه به آن پرداخته ایم ، با ما همراه باشید.

آذری با تاکید بر شعار امسال با بسترسازی شبکه ملی اطلاعات و زمینه سازی اشتغال در مقوله فناوری اطلاعات تحقق می یابد ، این چنین گفت: کم شدن تعرفه پهنای باند برای مصرف خدمات بومی داخل کشور ، باید به صورتی انجام شود که کاربران از محتوای داخلی و سرویس های بومی استفاده نمایند تا زمینه ساز رشد اقتصادی گردد. این موضوع باعث می گردد تا سرویس های داخلی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات رونق بیشتری بگیرد و این موضوع در نهایت زمینه ساز اشتغال در این حوزه می گردد.

محمد جواد آذری جهرمی

وی با اشاره به کم شدن نرخ پهنای باند ارتباطات داخل کشور این چنین گفت: کاهش ۲۰درصدی تعرفه پهنای باند ارتباطات داخل کشور برای افزایش ترافیک داخلی در شبکه ملی اطلاعات طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در اسفند ۱۳۹۵ تصویب شد و از اول فروردین سال ۱۳۹۶ نیز عملی شده است. در این راستا برای حمایت از تولید محتوای بومی در داخل کشور ، علت کم شدن تعرفه را بار دیگر اجرایی می کنیم و در شهریور این تعرفه ، به طور مجدد بازنگری می گردد.

وی میزان کم شدن مجدد تعرفه پهنای باند ارتباطات داخلی را طبق بررسی میزان گسترش بازار ICT کشور و وضعیت بودجه شرکت ارتباطات زیر ساخت عنوان و تاکید کرد: در این مقوله با پیشنهاد شرکت ارتباطات زیر ساخت ، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصمیم نهایی را خواهد گرفت. هدف ما با کاهش تدریجی نرخ پهنای باند داخلی این است که سرویس های داخلی ارتباطات به سویی روند که اپراتورها دیگر از میزان ترافیک ، مبلغی از مشترک دریافت نکنند و فقط هزینه های مشترک در خصوص سرویس و حق اشتراک آن باشد.

وی همچنین رشد اقتصادی متناسب با محتوای بومی را از دلایل تصمیم برای بازنگری تعرفه پهنای باند ارتباطات داخل کشور عنوان نمود و ادامه داد: در تلاش هستیم تا خدمات بومی خوبی از طرف ارائه دهندگان محتوا و اپراتورهای ارائه دهنده خدمات ، در بستر شبکه ملی اطلاعات عرضه گردد و در نهایت این خدمات با بهای مناسب به مصرف کننده نهایی برسد.

باید بدانید که بعد از افتتاح فاز دوم شبکه ملی ارتباطات و با هدف گسترش محتوای داخل کشور برای عرضه سرویس در بستر شبکه ملی ارتباطات ، پیشنهاد کاهش تعرفه ترنسمیشن زیرساخت (شبکه انتقال) با توافق با شرکت مخابرات ایران به سازمان تنظیم مقررات ارتباطات عرضه گشت و پس از جلسات گوناگون ، کمیسیون تنظیم مقررات در اسفند ۱۳۹۵ تصمیم به کم شدن هزینه تمام شده محتوای داخلی در کشور و کم شدن ۲۰درصدی تعرفه سرویس انتقال برای سرویس دهندگان این خدمات صورت گرفت. شایان ذکر است بر مبنای این مصوبه قیمت تمام شده خرید پهنای باند برای اپراتورهای اینترنتی و تلفن همراه که ترافیک داخلی عرضه می کنند از اول فروردین ۹۶ کاهش پیدا کرد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید