توییتر رفع فیلتر می شود

توییتر رفع فیلتر می شود

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، شبکه اجتماعی توییتر از سال ۲۰۰۶ میلادی با شعار "چه کار می کنید؟" آغاز به کار کرد. این شبکه متن محور به کاربران اجازه می دهد در ۱۴۰ حرف هر چه دوست دارند بنویسند و به اشتراک بگذارند. این شبکه اجتماعی در کشور ما نیز طرفداران زیادی داشته و دارد به حدی که در سال ۱۳۸۸ وبگاه این شبکه اجتماعی به عنوان چهارمین سایت پربازدید در ایران (از نظر الکسا) شناخته می شد.

بارها موضوع فیلتر و رفع فیلتر این شبکه اجتماعی مطرح شده است. به تازگی نیز "محمود واعظی" وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص موضوع فیلترینگ این شبکه اجتماعی صحبت هایی کرد و از موافقت دولت با رفع فیلتر این شبکه اجتماعی صحبت نمود که در ادامه به آن پرداخته ایم.

توییر رفع فیلتر می شود
دکتر واعظی در رابطه با عضویت بسیاری از مسئولان و سران کشور در شبکه های مجازی و به خصوص توییتر این چنین اظهار کرد: از آنجا که این شبکه ها مخصوص اطلاع رسانی می باشند ، دولت نیز موافق با رفع فیلتر آنهاست. شبکه های مورد بحث در دولت حال حاضر فیلتر نشده اند و بازگشایی آنها نیز در اختیار دولت یازدهم قرار ندارد ، بلکه بر عهده کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است. وی خاطرنشان کرد: جریان رفع محدودیت دسترسی به توییتر باید در دستور جلسه کارگروه فوق قرار گرفته و مورد بحث و بررسی قرار داده شود.

طبق گفته واعظی ، دولت رایزنی های مورد نیاز را برای رفع فیلتر توییتر انجام داده ، اما دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه هنوز این موضوع را در دستور کار خود قرار نداده است. حال باید منتظر ماند و دید در صورت ادامه کار دولت کنونی در آینده ، آیا تلاش جدی برای رفع فیلتر این شبکه اجتماعی محبوب صورت خواهد گرفت و آیا توییتر همچنان فیلتر می ماند یا به جمع شبکه های اجتماعی آزاد می پیوندد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید