اعلام نتیجه شکایت مشترکین از استفاده بیش از حد پهنای باند توسط اپراتورها

اعلام نتیجه شکایت مشترکین از استفاده بیش از حد پهنای باند توسط اپراتورها

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، همایش برجام ، اقتصاد مقاومتی ، سرمایه گذاری و اشتغال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف ارائه عملکرد بخش ICT کشور توسط مدیران وزارت ارتباطات ، سازمان ها و شرکت های وابسته دولتی و خصوصی برگزار گردید.

وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات محمود واعظی در حاشیه این همایش ، درباره شکایت مشترکین از وضعیت پهنای باند مصرفی اینترنت اپراتورها و معین شدن نتیجه عملکرد کمیته در این رابطه اطلاع داد.

شکایت از اپراتورها

واعظی این چنین گفت: انجمنی که در ۳روز گذشته تشکیل دادیم ، گزارش عملکرد خود را در مورد این جریان به ما ابلاغ نمود و بررسی‌ های آن از سوی اپراتور تلفن همراه نشانگر این است که به هیچ وجه کارکرد غیرمجازی از سمت اپراتورها صورت نگرفته است.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه واژه ای که در بعضی از رسانه‌ ها با نام "حجم‌ خوری" مطرح می ‌گردد اشتباه است و این چنین تصریح کرد: باید گفت که محاسبه میزان استفاده کاربران از اینترنت به طور هوشمند می باشد و بررسی ‌ها نشانگر این است که از این بابت تخلفی در این محاسبه دیده نمی شود و حتی امکان دارد که در سیستم صورت ‌حساب ‌گیری‌ اپراتورهای تلفن همراه مشکلی پیش آمده باشد که از این بابت نیز ما سیستم را بررسی نموده و هیچ ‌گونه مشکلی از این بابت مشاهده نگردید.

واعظی در انتها خاطر نشان کرد: بالا رفتن میزان استفاده مردم از فایل‌ های ویدیویی باعث افزایش حجم مصرف اینترنت می ‌شود و کاربرانی که  قبل از این تنها از اینترنت برای پیام‌ های متنی استفاده می‌ کردند ، از فایل های ویدیویی استفاده می ‌نمایند و حجمشان زودتر تمام می شود. به طور کل در کل جهان نیز میزان حجم پهنای باندی که برای ویدیو استفاده می ‌شود ، بالا می باشد و ما نرم ‌افزاری را در رگولاتوری راه ‌اندازی کرده‌ ایم که کاربران می ‌توانند با دانلود آن به طور مرتب ، میزان استفاده از حجم بسته های اینترنتی خود را مشاهده نمایند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید