ایرانسل از فناوری NB-IoT برای اولین بار در کشور رونمایی کرد

ایرانسل از فناوری NB-IoT برای اولین بار در کشور رونمایی کرد

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، یکی از تازه ترین فناوری های حوزه اینترنت اشیا فناوری NB-IoT یا "اینترنت اشیا مبتنی بر باند باریک" ، می باشد که شرایط استفاده از خدمات و سرویس های گوناگونی را برای دیوایس های مرتبط از طریق شبکه مخابراتی سلولی ایجاد می کند. شرکت ایرانسل در دهه فجر از این فناوری رونمایی به عمل آورد و به تازگی روابط عمومی این اپراتور بیانیه ای را برای توضیح بیشتر فناوری ارتباطی NB-IoT بر پایه IPv6 منتشر کرده که در ادامه می توانید آن را مطالعه نمایید.

فناوری NB-IoT

شرکت ایرانسل برای اولین بار در ایران از تکنولوژی NB-IoT یکی از بروزترین بسترها در حوزه اینترنت اشیا برای مدیریت هوشمند منابع و انرژی رونمایی به عمل آورد. باید بدانید که فناوری NB-IoT یکی از بروزترین بسترهایی است که در حوزه اینترنت اشیا برای انتقال امن داده ‌ها معرفی گشته است.

شایان ذکر است این فناوری در واقع یک دسترسی رادیویی است که این امکان را فراهم می کند تا اطلاعات تمامی اشیایی که به اینترنت وصل می باشند ، از جمله کنتورهای آب و برق و گاز ، به مرکز کنترل و سرویس ‌های بالا دستی منتقل گردد. همچنین در جریان بازدید اخیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ساختمان مرکزی ایرانسل ، اولین سایت NB-IoT در ایران رونمایی گشت.

باید بدانید که فناوری NB-IoT بستر ارتباطی مناسب برای ارتباط کنتورهای هوشمند با قابلیت نظارت از راه‌ دور را با سامانه ای مرکزی فراهم می‌ سازد. البته این سامانه اطلاعات ارسالی از کنتورهای هوشمند را تحلیل کرده و فرمان‌ های لازم را به کنتورها صادر می‌ نماید. از این رو راه‌ اندازی این سامانه ، تحول بزرگی در ارائه خدمات اینترنت اشیا (IoT) ، هوشمندسازی نظارت و مدیریت یکپارچه منابع آب و انرژی و تحقق مدیریت هوشمند شهری تلقی می گردد.

باید این نکته را یادآور شد که از جمله ویژگی ‌‌های تکنولوژی NB-IoT توان مصرفی پایین برای اشیا می باشد که باعث طول عمر باتری تا حدود ۱۰ سال می‌‌ گردد. همچنین وسعت پوشش شبکه از دیگر ویژگی‌ هایی است که استفاده از آن را در اندازه‌ گیری هوشمند ، خواندن کنتور آب ، برق و گاز از راه دور و صد‌ها مورد دیگر بی‌ نظیر و برجسته می‌ نماید.

باید در انتها این جریان را توضیح داد که با توجه به پیش بینی ‌های انجام شده در زمینه گسترش اینترنت اشیا ، تعداد اشیای متصل به اینترنت در فاصله سال ‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ میلادی ، با رشد بیش از ۴۰۰درصدی از ۴.۹میلیارد به ۲۵میلیارد شی خواهند رسید و توجه به چنین پیش ‌بینی‌ هایی ، ضرورت کوشش به گسترش بستر IPv6 را دو چندان می ‌نماید.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید