مصاحبه با امیر شکوهی نیا مدیر استارت آپ نینیکس

مصاحبه با امیر شکوهی نیا مدیر استارت آپ نینیکس

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، یکی دیگر از استارت آپ های حاضر در دومین کنفرانس تخصصی اینترنت اشیا ایران استارت آپ نینیکس بود که در حاشیه این کنفرانس با مدیرعامل این استارت آپ مصاحبه ای انجام شده است که شما را برای آشنایی بیشتر با آنها به خواندن آن دعوت می کنیم.

امیر شکوهی نیا – مدیرعامل شرکت نینیکس

یکی از مسائلی که به عنوان دغدغه اصلی پیش روی والدین وجود دارد تامین سلامت نوزاد می باشد. با نگاهی گذرا به آمار مرگ و میر انسان ها به این نکته می رسیم که حدود نیمی از کل مرگ و میر در ۲۸روز اول زندگی نوزادان رخ می دهد. پس از بررسی های انجام شده تصمیم گرفتیم روی یک گجت پوشیدنی هوشمند که بر روی بدن کودک نصب شود تمرکز کنیم. روش کار به این صورت است که می تواند علائم حیاتی کودک را به صورت بی سیم به گوشی هوشمند والدین بفرستد و در صورت بروز هرگونه خطر آنها را مطلع سازد.

ما از سال ۱۳۹۴ در حوزه IoT شروع به کار کردیم و در دو سال اولیه به ایده ای رسیدیم که فکر می کردیم هم در حوزه اینترنت اشیا است و هم در حوزه سلامت کاربرد فراوانی دارد. سپس حدود ۴ماه تمرکز کردیم که این ایده را تولید کنیم و ببینیم این ایده در بازار مورد نیاز است یا خیر؟ و بعد از آن شروع به ساخت محصول کردیم که ۶ماه به طول انجامید.

نینیکس
محصول امروزه یک سخت افزار است که به بدن کودک نصب می شود و علائم حیاتی کودک را از طریق بلوتوث به گوشی تلفن همراه هوشمند والدین ارسال می کند و سپس از آنجا به وب سایت منتقل می کند. همچنین سایر دستگاه های متصل به وب می توانند آن را داشته و دیتای کودک را در لحظه ببینند. ایده تازه ای که این دستگاه به ما ارائه می دهد جلوگیری از خطری به نام "سندروم SIDS" یا "مرگ ناگهانی" کودک است که در ۶ماه اول اگر کودک نتواند تنفس کند امکان دارد زندگی اش به خطر بی افتد.

دستگاه ما نرخ تنفس و موقعیت کودک و دمای بدن وی و علائم حیاتی دیگری از کودک را رصد می کند و می تواند به صورت آنلاین اطلاعات را نمایش دهد. اگر اتفاقی در حال وقوع باشد می تواند هشدار جدی تری به پدر و مادر بدهد تا بتوانند کودک را نجات دهند. نکته بعدی این است که دستگاه ما در صورت بروز خطر در ۱۰ثانیه اطلاع رسانی می کند و اگر خطر خیلی جدی باشد از ثانیه ۳۰ام شروع به آلارم زدن می کند.

ایده اصلی ما جلوگیری از مرگ کودک است و تمرکز اصلی ما روی تنفس است اما کنار آن باید این را بدانید که ۴۰درصد از مرگ کودکان بر اثر عفونت است که از دما قابل تشخیص می باشد. از این رو ما پلتفرم دما با دقت بالا از بدن کودک را هم داریم و تغییرات این دما می تواند جلوی بروز ضایع های عفونی و یا تشخیص آنها را برای ما فراهم سازد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید