مصاحبه مهندس مهدی روحانی نژاد درباره فروم اینترنت اشیا

مصاحبه مهندس مهدی روحانی نژاد درباره فروم اینترنت اشیا

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، مهدی روحانی نژاد طی سخنرانی در همایش اینترنت اشیا (IoT) نکاتی را در خصوص راه اندازی مرکز نوآوری اینترنت اشیا بیان کرد. مدیر فروم اینترنت اشیا ایران در این خصوص گفت: چالش های پیش رو برای تجاری سازی اینترنت اشیا پایه شکل ‌گیری فروم اینترنت اشیا در ایران بوده است و اگر استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان در این حوزه فعالیت نداشته باشند ، فضای بازار در سال های آتی به دست شرکت های خارجی می افتد.

روحانی نژاد ادامه داد: طبق چالش‌ ها پنج کار گروه شامل امنیت ، محافظت از حریم خصوصی ، مالکیت دیتا و زیرساخت های حیاتی ، رگولاتوری ، فناوری و مشارکت در این فروم تشکیل شده و مقصود این کارگروه تحریک بیشتر تقاضا می باشد ، به این علت که هنوز بسیاری از دستگاه ها از موضوع اینترنت اشیا شناختی ندارند.

مهدی روحانی نژاد
وی خاطر نشان کرد: اینترنت اشیا مانند حوزه مخابرات استاندارد مشخصی ندارد و نیازمند تدوین استاندارد است. همچنین اپراتورهای تلفن همراه برای عرضه خدمات جدید در حوزه اینترنت اشیا نیازمند فرکانس تازه ای هستند که در این خصوص مذاکراتی با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انجام شده است.


روحانی نژاد از پیشنهادی در خصوص مشخص شدن حوزه های مجاز برای سرمایه گذاری به جای عرضه مجوز از دولت را خبر داد و همچنین هشدار داد اگر استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان در این اینترنت اشیا فعالیتی نداشته باشند ، بیشتر فضای بازار در اختیار شرکت‌ های خارجی قرار می گیرد و در این صورت از بازاری که در چند سال آینده برای اینترنت اشیا در کشور ایجاد می گردد بهره خوبی نخواهیم برد. سرمایه گذاران نیز باید دقت نمایند که در فناوری های نوین ، انتظارات بسیار بالا است و بعد از آن شاهد نزول خواهیم بود و دیدگاه ها واقع بینانه می‌ گردد.

مدیر فروم اشیا پیش بینی کرد که تا سال ۲۰۲۵ میلادی هزینه سه تریلیون دلار برای وصل شدن ۲۷میلیارد اشیا رخ می دهد. روحانی نژاد در انتها از راه اندازی مرکز نوآوری و فناوری اینترنت اشیا در دانشگاه امیرکبیر خبر داد و گفت: در این مرکز به دنبال فرصت سازی برای استارتاپ ها هستیم.

شایان ذکر است که در حاشیه این همایش اولین نمایشگاه اینترنت اشیا (IoTex 2017) به مدت سه روز در دانشگاه امیرکبیر آغاز شد و استارتاپ ها و تیم های صاحب ایده از دستاوردهای خود رونمایی به عمل آوردند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید