میزان استفاده اینترنت در ایران اعلام شد

میزان استفاده اینترنت در ایران اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، طبق آمارهای رسمی در سال ۲۰۱۶ میلادی ، استفاده ایرانیان از فن آوری اطلاعات و ارتباطات در قسمت های گوناگون به شکلی بوده که ایران با عدد ۳.۳ در رتبه ۱۶ در استفاده قرار دارد که این آمار نسبت به سال ۲۰۱۵ تغییری نداشته است.

البته آمارهای رسمی در بخش ICT (فن آوری اطلاعات و ارتباطات) قسمت ها و جنبه ‌های مختلفی را شامل می شود که از این میان یکی از زیرشاخص ها مرتبط به بحث استفاده کشورها از ICT می‌ باشد. باید این نکته را متذکر شد که برای سرشماری رتبه کشورهای مختلف در این حوزه تلاش‌ های ۳ گروه اصلی اشخاص ، مؤسسات و دولت‌ ها را با هدف افزودن ظرفیتشان برای استفاده از ICT اندازه ‌گیری می‌ نمایند. همچنین میزان بهره ‌برداری آنها از ICT در فعالیت ‌های روزانه در ارتباط با باقی گروه ‌ها مورد اندازه ‌گیری قرار می‌ گیرد.

به صورت کلی شاخص استفاده شامل ۳ پایه اصلی می باشد که به صورت های زیر می باشد :

۱- در پایه استفاده شخصی: منتشر کردن و نفوذ ICT در اشخاص را با شاخص ‌هایی مانند تعداد مشترکان تلفن همراه ، تعداد افرادی که از اینترنت استفاده می‌ نمایند ، خانوارهای دارای کامپیوتر شخصی ، خانوار های با دسترسی به اینترنت ، مشترکان باند پهن تلفن همراه و تلفن ثابت و استفاده از شبکه ‌های اجتماعی ارزیابی می‌ گردد.

۲- در پایه استفاده کسب ‌و کارها: اندازه‌ گیری استفاده از اینترنت در کسب ‌و کارها مورد بررسی قرار گرفته و همچنین ظرفیت جذب تکنولوژی توسط بنگاه‌ ها ، ظرفیت آنها برای ابداع و تولید تکنولوژی ‌های جدید و میزان آموزش کارکنان ارزیابی می‌ گردد.

۳- در پایه استفاده دولت: دیدگاه ‌هایی که دولت ‌ها برای اجرای سیاست‌ های ICT در جهت ارتقاء رقابت و رفاه شهروندانشان ترسیم کرده‌ اند و همچنین تلاش ‌هایی که دولت‌ ها برای گسترش ICT و عرضه خدمات دولتی آنلاین می‌ نمایند را ارزیابی می ‌کند.

مصرف اینترنت

باید بدانید که در این بین در سال ۲۰۱۶ میلادی در زیرشاخص استفاده از اینترنت بعد از امارات متحده عربی با عدد ۶۴.۵ ، کشورهای قطر ، رژیم صهیونیستی ، بحرین و عربستان سعودی به ترتیب در رتبه های دوم ، سوم ، چهارم و پنجم قرار دارند و ایران با عدد ۳.۳ در رتبه شانزدهم این زیرشاخص قرار دارد که نسبت به سال ۲۰۱۵ تغییری نکرده و پاکستان در رتبه آخر کشورهای منطقه می باشد.

البته در انتها باید این نکته را متذکر شد که از نظر استفاده شخصی رتبه ایران هفدهم ، از نظر استفاده کسب و کارها رتبه هجدهم و از نظر استفاده دولت رتبه پانزدهم اعلام شده است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید