اینترنت نسل سوم و چهارم بزودی در ایران

اینترنت نسل سوم و چهارم بزودی در ایران

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، بنا بر جلسه تشکیل شده توسط کمیسیون سازمان تنظیم مقررات و با توجه به پایان یافتن انحصار اپراتور سوم یعنی شرکت رایتل ، در تاریخ ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ تصمیم به واگذاری مجوز جهت خدمات گوناگون ، به خصوص اینترنت نسل سوم و چهارم سیم کارت گرفته شد.

ایرانسل و همراه اول

باید توضیح دهیم که اینترنت نسل سوم و چهارم به تکنولوژی هایی از قبیل UMTS و LTE و LTE-A بر اساس استانداردهای ITU و ۳G و یا ETSI گفته می شود. الزامات و شرط های ضروری جهت مجوز ارائه اینترنت پرسرعت نسل ۳ و ۴ ، طبق نظر کمیسیون تنظیم مقررات مذکور عبارت هستند از:

  1. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می تواند بر اساس درخواست اپراتورهای خواهان این سرویس ، بعد از تمام شدن انحصار شرکت رایتل (اپراتور سوم) ، صدور مجوزهای مربوطه جهت ارتقاء را به اپراتورهای درخواست کننده آغاز نماید.
  2. سازمان مذکور می تواند جهت تامین باند فرکانسی مورد نیاز ، فرکانس ۲۱۰۰ و ۳۶۰۰ مگاهرتز را به صورت FDD و با دریافت حق امتیاز به اپراتورهای متقاضی واگذار کند. نکته مهم این است که این امر به منظور اخذ مجوز نیست و اپراتور باید تمامی شرایط این مصوبه را قبول و فراهم سازد.
  3. هر یک از اپراتورها جهت فعالیت در حوزه خدمات نسل سوم (3G) و نسل چهارم (4G) باید مبلغ ۳۰۰۰هزار میلیارد ریال حق امتیاز به این سازمان اقدام کند. این اپراتورها موظف هستند بدهی ها و حساب های مالی خود را قبل از اخذ مجوز ، تسویه نمایند.
  4. اپراتورهای متقاضی می توانند با استفاده از تکنولوژی بیسیم (Wi-Fi) به صورت برون ساختمانی ، این خدمات را به مشترکان خود ارائه دهند.
  5. اپراتورهای موبایل موظفند به اشتراک گذاری سایت های BTS بر اساس نظر رگولاتوری هستند و باید حداکثر ۱۸ماه پس از اخذ مجوز ، نسبت به ارائه خدمات ترابرد شماره موبایل اقدام نمایند.
  6. در این مصوبه جهت نقض تعهدات هر یک از اپراتورها در قسمت توسعه ، کیفیت خدمات ، تعهدات رقابتی و مالی و نظارتی نیز اخطاریه کتبی و جریمه در نظر گرفته شده است.

اکنون با توجه به موارد بالا و جلسه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ، به نظر می رسد قرار است به طور حتم انحصار بودن رایتل به پایان برسد و باید دید اپراتورها دیگر تلفن همراه چه برنامه هایی جهت ارائه خدمات ذکر شده دارند. رقابت تنگاتنگ ایرانسل و همراه اول قطعا در این بخش داغ تر از قبل خواهد شد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید