تماس با 118 برای مشترکین هزینه دارد

تماس با 118 برای مشترکین هزینه دارد

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، از سال ۱۳۳۷ اطلاعات تلفنی ۱۱۸ راه‌ اندازی شد ، يعنی چیزی در حدود ۴۷ سال پيش که در آن زمان نام اطلاعات تلفنی ۰۸ بود. مهمترين تغییر بوجود آمده در سامانه ۱۱۸ در اين سالها ، تغيير سيستم از ميکرو فيلم به کامپيوتری بوده است که با سيستم کامپيوتری ، بيشتر از ۸۰۰/۰۰۰ تماس در روز با اين مركز برقرار می گردد که کارمندان ۴۵۰/۰۰۰ تماس را پاسخگو می باشند و بقيه يا در زمان پيک تماس گرفته و پشت خط می ‌مانند يا تقاضاهای نامتعارف دارند و يا مزاحمند.

عکس 118
اما جالب است بدانید که تماس با مرکز اطلاعات تلفن یا ۱۱۸ تا سال ۱۳۹۳ رایگان بود ، اما از سال ۱۳۹۴ تماس با این مرکز دارای هزینه شده است. در گذشته تماس با کدهای خدماتی سه ‌رقمی رایگان بود و افراد بابت تماس با این کدها بهایی پرداخت نمی ‌کردند. اما از اوایل سال ۱۳۹۴ با ابلاغ مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات اینگونه اعلام شد که تماس با کدهای سه ‌رقمی غیر اضطراری دارای هزینه برای تماس گیرنده خواهد بود و چنانچه فرد با شماره تلفن ثابت با کدهای خدماتی تماس گرفته باشد به مقدار تماس درون ‌شهری و در صورتی که از تلفن همراه با این شماره‌ ها تماس گرفته باشد ، معادل هزینه تماس تلفن همراه با ثابت باید هزینه پرداخت نماید.

شایان ذکر است در بین کدهای سه رقمی ۱۱۲ ، ۱۱۰ و ۱۱۸ بیشترین میزان تماس دریافتی را دارند اما در بین این سه شماره ، دو شماره اول با توجه به این ‌که جزو کدهای ضروری محسوب می شوند همچنان برای تماس گیرندگان مجانی خواهند بود ، اما تماس با ۱۱۸ دارای هزینه می‌ باشد که البته با توجه به مدت زمان کوتاه مکالمه با این‌ کدها ، بهایی که مشترک برای برقراری تماس پرداخت می ‌کند در بیشتر مواقع هزینه چندان بالایی نخواهد داشت.

اما اینکه مرکز اطلاعات تلفن و تماس با آن چقدر می تواند برای مخابرات درآمدزایی داشته باشد موضوعی است که نمی ‌توان به طور دقیق تخمین زد زیرا امکان دارد قسمتی از این تماس‌ ها از طریق تلفن همراه صورت گیرد که در این صورت بهای آن ‌با تلفن ثابت متفاوت است. با این وجود طبق صحبت‌ های مسئولین مخابراتی در ارتباط با حجم تماس‌ هایی که با این مرکز انجام می شود و در نظر گرفتن تعرفه یک دقیقه تماس با تلفن ثابت می ‌توان رقم حداقلی درآمدها را تخمین زد.

در انتها این نکته را یادآور می شویم که سخنگوی شرکت مخابرات ایران در سال قبل خاطرنشان کرده بود که روزانه حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار مشترک با مرکز ۱۱۸ تماس می ‌گیرند که اگر برای هر یک از این تماس‌ ها مدت زمانی معادل یک دقیقه در نظر گرفته و بهایی حداقل ۵تومان مکالمه ثابت درون شهری را لحاظ کنیم می ‌توان کمترین میزان درآمد این مرکز را پیش بینی نمود.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید