پایان عمر تلفن های همگانی نزدیک است

پایان عمر تلفن های همگانی نزدیک است

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، چند سال پیش که تلفن های همراه جایگاه خاصی در جامعه پیدا نکرده بودند ، تلفن های همگانی بودند که در بین مردم خاطره سازی می کردند. در آن زمان تلفن همگانی در بین عموم طرفداران زیادی داشت ، به طوری که گاهی برای استفاده از آن صف ایجاد می شد. اکنون با پیشرفت تکنولوژی و حضور تلفن های همراه ، دستگاه های تلفن همگانی مثل قبل پرطرفدار نیستند و تنهاترین ایستاده های کنار خیابان هستند.

باجه تلفن
در همین خصوص سخنگوی مخابرات تهران مصاحبه ای انجام داده است که خواندن آن خالی از لطف نیست. محمدرضا بیدخام اعلام کرد: از ۱۲۰/۰۰۰ دستگاه تلفن همگانی در سطح کشور ، حدود ۷۹/۰۰۰ دستگاه با میانگین کارکرد ماهانه ۳۷/۰۰۰تومان فعال بوده و ۴۱/۰۰۰ دستگاه تلفن همگانی (۳۴درصد) فاقد کارکرد هستند.

وی افزود : طبق نتایج آماری تحقیقات انجام شده تا تاریخ آذر ۱۳۹۵ ، تعداد تلفن های همگانی در سال ۱۳۸۸ معادل ۱۷۶/۰۰۰ دستگاه بوده و بنابراین به صورت میانگین ، درآمد این قسمت نسبت به ۷ سال پیش روند نزولی داشته است. سخنگوی مخابرات ادامه داد : بیشترین تلفن همگانی در استان تهران و البرز و کمترین آن در استان ایلام قرار دارد. این درحالی است که ۳۴درصد از تلفن های همگانی کشور ، فاقد درآمد رها شده و باید از شبکه تلفن همگانی جمع آوری گردند.

وی تصریح کرد: از مجموع کارت های تلفن مصرفی (ماهانه) درکل کشور ، استان تهران ، آذربایجان شرقی و فارس در مقام ‌های اول تا سوم قرار دارند. بیدخام خاطر نشان کرد: تا دهه ۸۰ گسترش شبکه تلفن همگانی از مهمترین برنامه های شرکت مخابرات بود. اما بعدها با توجه به توصیه اتحادیه بین المللی ITU و همچنین افزایش ضریب نفوذ تلفن ثابت و تلفن همراه و عرضه سرویس های ارزش افزوده در سطح گسترده ، شاهد کم شدن تلفن همگانی در کشور از سال ۱۳۸۹ هستیم.

سرپرست روابط عمومی و امور بین ‌الملل شرکت مخابرات ایران ، میزان مصرف جهانی کارت تلفن همگانی در سال ۲۰۱۱ میلادی (سال ۱۳۹۰) را معادل ۲۲۰میلیون کارت اعلام کرد و افزود: با بررسی های انجام شده میزان مصرف سالانه کارت تلفن همگانی در ۱۰ بازار اول جهان ، کشورهای مکزیک ، ایران و ترکیه در جایگاه اول تا سوم قرار دارند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید