پیامک از سال جدید گران خواهد شد

پیامک از سال جدید گران خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، با نزدیک شدن به ماه های پایانی سال ۱۳۹۵ ریاست جمهوری لایحه بودجه کل کشور را برای سال ۱۳۹۶ به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد و در این لایحه قیمت پیام کوتاه تلفن همراه برای سال آینده یک تومان گران خواهد شد.

تعرفه پیام کوتاه

با افزایش یک تومانی در هزینه پیام کوتاه در سال آینده در مجموع عایدی ۴۰۰میلیارد تومان برای دولت به همراه خواهد داشت. البته در دو سال گذشته با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بودجه سال ۱۳۹۴ این چنین تعیین شد تا اپراتورهای تلفن همراه به غیر از قیمت هر پیام کوتاه ، هزینه یک تومان از استفاده کنندگان این خدمات بیشتر دریافت شود. اما پس از این مصوبه ، چنین افزایش قیمتی پا برجا ماند تا جایی ‌که در بودجه سال ۹۵ نیز قید شد تا بر اساس این بند الحاقی نمایندگان ، درآمد مربوط به این افزایش قیمت به سازمان هلال احمر ، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی اختصاص یابد.

گفتنی است این موضوع در حالی توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب شد که رواج استفاده از برنامه های پیام ‌رسان موبایلی و OTTها ، از میزان پیام کوتاه های ارسالی در شبکه اپراتور های ارتباطی کم شده است.

اما با این حال بند ذکر شده همچنان در لایحه بودجه سال آینده دیده می‌ شود و دولت رقم ۴۰۰میلیارد تومان را از محل درآمد حاصل از افزایش یک تومان به قیمت هر پیام کوتاه برای خود در لایحه بودجه سال آینده پیش ‌بینی کرده و در بخش دیگری رقم ۲۸۰میلیارد تومان از محل حق استفاده از فرکانس رادیویی برای خود در لایحه بودجه سال آینده تصور شده است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید