ایرانسل اینترنت 4Gپلاس یا 4.5G را گسترده تر کرد

ایرانسل اینترنت 4Gپلاس یا 4.5G را گسترده تر کرد

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، شرکت ایرانسل همیشه درتلاش بوده تا فناوری های جدید و نوپا را پوشش دهد و در اختیار مشترکین خود بگذارد. از این رو اپراتور دوم کشور در تاریخ ۶ دی ۱۳۹۵ اعلام کرد که ۱۲۱ شهر ایران تحت پوشش سرویس نسل 4.5 اینترنت همراه (+4G) هستند.

اینترنت 4.5

فناوری +4G اقدام بزرگی در گسترش شبکه ‌های LTE محسوب می گردد که سرعت بیشتری را در انتقال داده ها در اختیار کاربران قرار می دهد و این به معنای پوشش بهتر و عملکرد سریع ‌تر می باشد. گفتنی است فناوری LTE Advanced ادغامی از چند تکنولوژی گوناگون می باشد که مهمترین این فناوری‌ ها با نام‌ های Carrier Aggregation و MIMO شناخته می ‌شوند.

باید این نکته را یادآور شد که ایرانسل خدمات اینترنت باند پهن همراه (FDD-LTE) خود را روی دو فرکانس ۱۸۰۰ و ۲۶۰۰ مگاهرتز عرضه می نماید و این توانایی تلفن همراه یا مودم کاربر در زمان متصل شدن همزمان به هر دوی این فرکانس‌ ها است که آن را تبدیل به 4.5G یا 4Gپلاس می ‌کند و همه این موارد پایداری شبکه ، افزایش پهنای باند و سرعت بالاتر اتصال کاربران به اینترنت را در بر دارد.

گفتنی است شرکت ایرانسل این سرویس را در فروردین ماه ۱۳۹۵ برای اولین بار در ایران در شهرهای تهران و مشهد مقدس راه ‌اندازی کرده و گسترش پرشتاب پوشش آن را دستور کار خود قرار داده ، به نوعی که در حال حاضر بعد از گذشت کمتر از یک سال ، این سرویس در ۱۲۱ شهر ایران در دسترس مشترکین قرار دارد.

البته در بازدیدی که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، محمود واعظی در مهر ماه ۱۳۹۵ از ساختمان مرکزی ایرانسل داشتند و در حضور اهالی رسانه ، شرکت ایرانسل در راستای پیشگامی در گسترش تکنولوژی و تلاش برای دستیابی به نسل پنجم اینترنت (5G) ، موفق شده بود به عنوان اولین اپراتور در ایران ، تست سرعت نسل 4.5 اینترنت را با دستیابی به سرعت دانلود ۱۲۰۰ مگابیت بر ثانیه با نرخ تاخیر (PING) یک میلی ثانیه و با دانلود یک فایل ویدئویی ۲ گیگابایتی طی ۱۴ ثانیه با موفقیت انجام دهد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید