سیم کارت های بی نام یکطرفه می شوند

سیم کارت های بی نام یکطرفه می شوند

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، طی آخرین اخباری که در مورد سیم کارت های بی نام و نشان گفته شد ، تاریخ نهایی برای احراز هویت آخر آذرماه ۱۳۹۵ اعلام شده و طبق گفته وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، تنها یک ماه به شهروندان برای تکمیل اطلاعات سیم کارت زمان داده شد. از این رو محمود واعظی ، وزیر ارتباطات خبر داد که در تاریخ ۹ دی ماه ۱۳۹۵ ، تعداد ۵/۵۰۰/۰۰۰ سیم کارت که اطلاعات هویتی ناقص دارند یک طرفه می گردند.

سلب امتیاز
واعظی به این موضوع اشاره کرد که در یک سال گذشته ، با همکاری وزارت ارتباطات و اپراتورها بیشتر از ۵۰ میلیون سیم کارت ساماندهی شده اند و این در حالیست که در ماه گذشته ، رئیس پلیس فتا اعلام کرد که ۱۰میلیون سیم کارت بی نام و نشان در کشور وجود دارد.

واعظی خاطرنشان کرد که در مدت زمان یک ماه تکلیف ۴/۵۰۰/۰۰۰ سیم کارت دیگر نیز مشخص شده و در حال حاضر ۵/۵۰۰/۰۰۰ سیم کارت در کشور مجهوله الهویه هستند که در مدت زمان یک ماه ، پیام کوتاه به سیم کارت های بی نام و نشان در خصوص پایان یافتن مدت زمان ثبت مدارک آنها ارسال شده است.

وزیر ارتباطات این چنین ادامه داد که ریشه مشکلات در حال حاضر سیم کارت های بی نام و نشان می باشد که در سال های قبل ، اپراتورها بدون هیچ قانونی و بدون ثبت مشخصات خریداران اقدام به فروش و راه اندازی سیم کارت ها کردند که در بعضی موارد ، از این جریان برای ایجاد مزاحمت یا قانون شکنی های دیگر استفاده شده است.

در انتها واعظی این نکته را یادآور شد که بعد از تاریخ ۹ دی ۱۳۹۵ ، سیم کارت ها قطع نشده و یک طرفه می شوند و در آینده صاحبین سیم کارت ها می توانند با ارائه مدارک ، دوباره آن را به حالت عادی برگردانند و فعلا برنامه ای مبنی بر سلب امتیاز شماره های اینچنینی وجود ندارد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید