در هنگام رانندگی از تلفن همراه استفاده نکنید

در هنگام رانندگی از تلفن همراه استفاده نکنید

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، آخرین فناوری های تلفن همراه مانند فرستادن پیام و یا متصل شدن به شبکه های اجتماعی و استفاده از اینترنت پرسرعت همراه برای مسیریابی شاید برای رانندگان ساده تر از قبل شده باشد اما یافته های جدید انجمن خودروی ایالت متحده و دانشگاه یوتا نشان می دهد که حتی وقتی دست راننده روی فرمان باشد و چشمانش رو به جاده ، باز هم کار با تلفن همراه می تواند حواس او را پرت کند.

موبایل هنگام رانندگی

پژوهشگران دانشگاه یوتا امواج مغز و حرکت چشم ها را اندازه می گیرند تا بتوانند بار ذهنی راننده ای را که هنگام رانندگی چند کار را انجام می دهند بسنجند. "دیوید استرایر" ، استاد دانشگاه در این خصوص می گوید: چند معیار مختلف را به کار بردیم ، چیزهایی مربوط به کارکرد مغز را اندازه گرفتیم و روش جدیدی برای اندازه گرفتن زمان واکنش به کار بردیم تا بفهمیم چقدر طول می کشد تا راننده ، هنگام رانندگی متوجه چیزی شود.

به دنبال این پژوهش ها انجمن خودروی آمریکا از صنعت خودروسازی خواسته تا استفاده از فناوری فرمان گیری صوتی را به فعالیت های اصلی مربوط به رانندگی مانند کنترل وضعیت آب و هوا محدود کنند. به طور کلی وقتی ذهنتان مشغول است دیگر به این فکر نمی کنید که ممکن است ناگهان کسی از پشت اتوبوس بیرون بیاید ، دیگر به محل خط کشی عابر دقت نمی کنید.

استفان گراب راننده ای که در این پژوهش حضور داشت می گوید: هنگام رانندگی هر فعالیتی که به رانندگی مربوط نباشد بار ذهنی را زیاد می کند به عبارت دیگر هرچه از انجام کارهای دیگر پرهیز کنید ایمن تر خواهید بود.



محدودیت در ایران

جالب است بدانید پلیس راهنمایی و رانندگی کشورمان استفاده از وسایلی شبیه به تلفن همراه را در هنگام رانندگی ممنوع کرده است. سرهنگ داوود قاسميان در این خصوص گفت: استفاده از وسایلی شبیه به تلفن همراه مانند هندزفری در هنگام رانندگی خلاف قانون می باشد. ‌آمار نشان می دهد افرادی که در زمان رانندگی با تلفن همراه خود صحبت می کنند ، بيشتر از ديگر رانندگان در معرض تصادفات شديد قرار دارند از این رو ‌پليس برای اين عده از رانندگان قانون گريز جرايمی را در نظر گرفته است.

گفتنی است جريمه صحبت كردن با تلفن همراه در كلان شهرها ١٠٠هزار تومان و در ساير شهرها ٨٠هزار تومان و و در راه های روستايی ٤٠هزار تومان می باشد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید