امضای قرارداد رسمی رومینگ ملی بین سه اپراتور کشور

امضای قرارداد رسمی رومینگ ملی بین سه اپراتور کشور

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، طرح رومینگ ملی یکی از اقدامات بسیار مهم و کلیدی در کشور بود که باعث می شد کاربران در هر جایی که آنتن اپراتور سیم کارت شان قطع می شد به یکی دیگر از اپراتورها وصل شود و به این ترتیب هیچگاه محلی یافت نشود که کاربر در آنجا دردسترس نباشد. اما این طرح با عدم همکاری های لازم بین اپراتورها به خوبی اجرایی نشد.

رومینگ ملی
به همین منظور و برای هماهنگی بیشتر ، اپراتور اول کشور در تاریخ ۷ دی ماه ۱۳۹۵ قرارداد رسمی رومینگ ملی را با دو اپراتور دوم و سوم کشور با حضور رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و مدیرعاملان اپراتورهای تلفن همراه کشور امضا کرد. باید بدانید که در این قرارداد ، مشترکین اپراتورهای این سه شرکت می توانند در نبود شرایط ارتباط توسط اپراتور مبدا از شبکه اپراتور طرف قرارداد استفاده نمایند.

البته در خرداد ۱۳۹۳ طی مراسمی که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حضور داشتند ، از این پروژه ملی رونمایی به عمل آمد اما بهای بین اپراتورها برای استفاده از خدمات رومینگ ملی تعیین نشده بود که در حال حاضر روزانه چیزی در حدود یک میلیون نفر از مشترکین اپراتورهای ایرانسل و رایتل با طرح رومینگ ملی از شبکه همراه اول استفاده می نمایند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید