قوانین جدید برای عدم استفاده از سیم کارت اعتباری

قوانین جدید برای عدم استفاده از سیم کارت اعتباری

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، تعداد زیادی از مشترکین سیم کارت های اعتباری از خط خود استفاده نمی کنند و فقط در زمان احتیاج سیم کارت را روشن کرده و استفاده می نمایند. اما در جدیدترین مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ، استفاده نکردن از سیم‌ کارت‌ های اعتباری بیشتر از ۳ ماه ، برای هر مشترک هزینه‌ هایی را شامل می شود. به طور مثال ممکن است جریمه ای با مبلغ ۲۰دقیقه مکالمه با تلفن همراه به عنوان هزینه های نگهداری از کاربر اخذ شود.

سیم کارت خاموش

در راستای مصوبه ای که کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در تیرماه ۱۳۹۴ درباره سیم ‌کارت ‌های اعتباری ابلاغ کرد ، اگر مشترک هیچ تراکنشی در مدت زمان ۳ماهه نداشته باشد ، مقرراتی متفاوت برای وی اجرا می شود. در این صورت و در چنین شرایطی ، اگر مشترک سیم کارت اعتباری در حساب خود اعتبار پولی داشته باشد ، دارنده پروانه یعنی اپراتور مربوطه می تواند با  اطلاع ‌رسانی کافی ، بعد از مدت زمان ۳ماه و همچنین در ازای هر دوره زمانی بدون تراکنش از سوی مشترک بعد از سپری شدن ۳ماه ، برای جبران هزینه ‌های مربوطه  برای حفظ شبکه و ارتباط به میزان حداکثر تعرفه ۲۰ دقیقه بهای مکالمه پایه تلفن همراه دائمی اقدام نماید و در این صورت هر مشترک مجاز به استفاده از باقیمانده اعتبار خود می باشد.

باید خاطر نشان کرد که در صورت نبود اعتبار ، اپراتور مربوطه می‌ تواند با اطلاع رسانی نسبت به قطع دوطرفه یا سلب امتیاز سیم ‌کارت اقدام نماید. همچنین با انجام هر تراکنش از سوی مشترک ، مدت زمان دوباره ای برای مشترک حساب می شود و آخرین تراکنش مشترک پایه آغاز مدت زمان ۳ماهه خواهد شد.

باید بدانید که اپراتور می تواند درصورت عدم انجام تراکنش از طرف مشترک تا زمان تمام شدن اعتبار ، نسبت به جبران مخارج مربوط به حفظ و نگهداری شبکه و ارتباط اقدام نماید. البته در صورتی که سیم ‌کارت به مرحله قطع یک طرفه و قطع دوطرفه برسد ، تمامی خدمات مربوط به سیم ‌کارت قطع می گردد اما اپراتور عرضه کننده خدمات همچنان وظیفه دارد تا امکان تماس با کدهای خدماتی اضطراری ملی را برقرار نماید.

گفتنی است امکانات و تسهیلاتی که اپراتور برای افزایش اعتبار مشترک در شبکه و یا فعالسازی دوباره عرضه می نماید ، شامل قطع امکانات یا تسهیلات در قطع یک طرفه و یا دوطرفه  نخواهد شد. از طرفی طبق این مصوبه اگر مشترک در وضعیت قطع دو طرفه باشد ، اپراتور مربوطه وظیف دارد تا شماره مشترک را تا زمان سلب امتیاز حفظ نماید. همچنین اپراتور موظف است شیوه ثبت نام ، غیرفعال کردن ، قطع یک طرفه ، قطع دوطرفه و گرفتن امتیاز از مشترک را به صورت شفاف در قرارداد مشترکان خود ذکر نماید.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید