ارائه خدمات ارتباطی تلفن ثابت توسط شرکت پتیاک سیستم

ارائه خدمات ارتباطی تلفن ثابت توسط شرکت پتیاک سیستم

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، به گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ، در راستای اعطای پروانه ‌های جدید که از سال ۱۳۹۴ شروع شده است ، اولین پروانه‌ Servco ، از طرف معاون بررسی ‌های فنی و صدور پروانه رگولاتوری صادر گشت و در اختیار "شرکت پتیاک سیستم" قرار داد. از این رو مدیر عامل "شرکت پتیاک سیستم" ، آرش صادقی ، توضیحاتی در این باره ارائه کرد که در ادامه می خوانیم.

آرش صادقی شرکت پتیاک
صادقی در این باره گفت: از آنجا که عمر پروانه ISPها و شرکت های PAP به ۱۰ سال رسیده بود و با توجه به ظهور تکنولوژی های جدید ، سازمان تنظیم مقررات تصمیم گرفت به جای تمدید آن ، پروانه ‌ها و مجوز‌های جدید در قالب فناوری ‌های جدید صادر کند و در نتیجه MVNO ، FCP و Servco شکل گرفت که طبق آن شرکت‌ هایی که بتوانند این پروانه ‌ها را اخذ نمایند ، می ‌توانند با ایجاد زیرساخت‌ های لازم انواع خدمات ارتباطی را به کاربران خود عرضه نمایند.

مدیر عامل شرکت پتیاک سیستم ادامه داد: پروانه ‌های FCP شامل ارائه‌ هرگونه خدمات ارتباطی و انتقال داده در بستر شبکه موضوع پروانه ، جدا از فناوری از قبیل خدمات دسترسی به اینترنت پرسرعت ، دسترسی به شبکه ملی اطلاعات و خدمات مربوط به آن ، پخش و فروش پهنای باند اینترنت و انتقال و شبکه ‌های ویژه ، عرضه خدمات صوتی ، تصویری متنی و داده ای و انواع خدمات محتوایی و ارزش افزوده در چهارچوب قوانین و مقررات جاری کشور می باشد.

باید این نکته را یادآور شد که در پروانه های Servco نیز همین موارد وجود دارد ، با این تفاوت که دارندگان این پروانه اجازه‌ ایجاد شبکه‌ دسترسی و شبکه‌ انتقال را ندارند و باید از زیرساخت‌ های شرکت‌ های حاضر در این بخش استفاده کنند. گفتنی است پیشتر از این دبیر کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی "علی اصغر عمیدیان" ، درباره‌ ضوابط و نحوه‌ صدور پروانه Servco گفته بود که به منظور ساماندهی پروانه‌ های عرضه‌ خدمات اینترنت رسا (ISP) یا توزیع اینترنت (ISDP) ، برای دارندگان این دسته از پروانه‌ ها ، در نظر گرفته شده است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید