شبکه تحویل محتوا توسط مخابرات ایران راه اندازی شد

شبکه تحویل محتوا توسط مخابرات ایران راه اندازی شد

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران ، همزمان با آغاز هفته دولت در ۲ شهریور ۱۳۹۵ به هدف کم شدن بار ترافیک شبکه ملی اطلاعات و بهتر شدن کیفیت تحویل محتوا و راضی نگاه داشتن مشتریان ، "شبکه تحویل محتوا" یا همان "CDN" به صورت رسمی راه اندازی شد.

cdn چیست

شبکه تحویل محتوا که به اختصار CDN نامیده می شود ،  شبکه ای از سرورهایی است که در مناطق مختلف جغرافیایی توزیع و مستقر شده‌ اند و با استفاده آن کاربران می ­توانند به فایل ها و محتوای مورد نیاز از جمله کلیپ های ویدئویی ، بازی ، فیلم ، انواع فایل های قابل دانلود و غیره ... از طریق نزدیکترین سرور فیزیکی دسترسی پیدا نمایند.

از خصوصیات این طرح این است که با اجرای آن کاربرانی که از سرویس اینترنتی شرکت مخابرات ایران استفاده می­ نمایند ، می ­توانند محتوای بارگزاری شده را از داخل شبکه همان استان یا حتی همان مرکز مخابراتی دریافت نمایند. همچنین این سرویس می تواند در افزایش دادن سرعت تحویل محتوا و پهنای باند در وب سایت‌ های با ترافیک بالا تاثیر زیادی داشته باشد. گفتنی است پروژه CDN  می تواند با ایجاد یک ارتباط مطمئن و پایدار برای کاربر نهایی به غیر از افزایش کیفیت سرویس و خدمات قابل عرضه به مشتری ، صرفه جویی بی نظیری در استفاده از منابع ملی با بهینه سازی و مدیریت پیشرفته ترافیک در شبکه انتقال کشور موجب شود.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید