سرویس تست سرعت اینترنت ایرانی راه اندازی شد

سرویس تست سرعت اینترنت ایرانی راه اندازی شد

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند و به نقل از روابط عمومی شرکت مخابرات ایران ، سامانه ای با نام "سامانه بومی سنجش سرعت و کیفیت اینترنت" راه اندازی شده است. این سامانه جایگزین سرویس های خارجی بوده و دارای امکانات و کارایی بالا و سریع تری است.

تست سرعت اینترنت

این سامانه براساس مصوبه ۱۵۲ کمیسیون تنظیم مقررات ، برای این عرضه شده که امکان بررسی سرعت مشترکان سرویس‌ های اشتراکی اینترنت پرسرعت وجود داشته باشد و کیفیت و سرعت دسترسی مشترکان شرکت مخابرات ایران را تست نماید و این سامانه برای همه اپراتور ها اجباری است.

مدیر کل سیستم های سازمانی شرکت مخابرات ایران ، مهندس رضایی این مطلب را اعلام کرد و افزود : با استفاده از سامانه بومی سنجش سرعت و کیفیت اینترنت مخابرات ایران ، همه کاربران اینترنت شرکت مخابرات ایران در کل کشور شرایط این را دارند که پهنای باند خود را رصد نمایند و از کیفیت و سرعت بالای اینترنت بهره مند شوند.

رضایی ادامه داد : با راه اندازی این سامانه که به صورت کاملا بومی طراحی و پیاده سازی گشته ، به غیر از استفاده از امکانات آماده شده در نمونه های خارجی و صرفه جویی ارزی ، کاربران از امکانات دیگری مانند نسخه مبنی بر تلفن همراه و همچنین سیستم جامع آنلاین مانیتورینگ ایستگاه های سنجش سرعت در همه استان های کشور برخوردار می شوند.

وی خاطر نشان کرد : از ویژگی های این سامانه می توان به زمان پاسخ دهی ، سرعت آپلود و دانلود اشاره کرد که ضمن عرضه آن برمبنای سرور های محلی هر مشترک در کل کشور قابلیت ارائه سرویس براساس سرور بین المللی را نیز دارا می باشد.

رضایی درباره مراحل طراحی این سامانه بومی این چنین گفت : شرکت مخابرات ایران در سال ۱۳۹۴ برای طراحی و پیاده سازی سامانه سنجش سرعت و کیفیت از خدمات شرکت Ookla استفاده کرده اما حالا برای راه اندازی نهایی این سامانه باید به تعداد استان های کشور از شرکت فوق ، لایسنس هایی خریداری گردد که مدت زمان اعتبار آنها یکساله می بود و باید هر سال نیاز به تمدید داشت.

اما با توجه به تمام شدن لایسنس های سامانه سنجش سرعت و کیفیت در ابتدای اردیبهشت ۱۳۹۵ ، از طرف شرکت ایرانی اقدامات لازم در جهت تمدید این لایسنس ها صورت گرفت ، اما معلوم گردید که این شرکت به دلیل وجود برخی مشکلات جاری و تعاملات اقتصادی مستقیم بین شرکت های آمریکایی با طرف های ایرانی قادر به تمدید لایسنس های سامانه نمی باشد.

مدیر کل سیستم های سازمانی شرکت مخابرات ایران افزود : بومی سازی این سامانه ، با اتکاء به پتانسیل نیروهای متخصص و متعهد داخلی در دستور کار حوزه فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران قرار گرفته ، که با همت همکاران این حوزه و همکاری همه جانبه شرکت های مخابرات استانی انجام شده است.


تست سرعت اینترنت



برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید