چه کسی مرکز آمار ایران را هک کرد

چه کسی مرکز آمار ایران را هک کرد

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، همان طور که می دانید در هفته گذشته سایت مرکز آمار ایران توسط یک گروه هکر از دسترس خارج شده و هر کاربری که به این سایت مراجعه می کرد امکان استفاده از هیچ بخش را نداشت.

یکی از کارشناسان امنیت شبکه در این خصوص گفت: آنچه از شواهد سایت مرکز آمار ایران مشخص است این هکر کم سن می باشد و تا به حال توانسته فقط دو سایت را در عرض دو شب هک نماید و یا در آنها تغییر چهره ایجاد کند که یکی از هک ها مربوط به یک وب سایت ایتالیایی و دیگری هم مرکز آمار ایران در هفته گذشته می باشد.

هک شدن مرکز آمار ایران
وی ادامه داد : افراد متخصص می توانند سن هکرها را در این زمینه به راحتی از تغییر چهره سایت متوجه شوند که در این مورد پیام بسیار مضحکی پس از تغییر چهره سایت گذاشته شده بود و تنها هدف این کار ایجاد رعب و وحشت در ذهن مردم درباره حمله سایبری داعش به ایران را داشته و باید گفت که واقعیت ندارد.

وی با تاکید بر اینکه اسم این گروه را نمی توان هکر نام گذاری کرد به این دلیل که هکرها مسئول پیدا کردن حفره و خطا در سایت ها می باشند ، در واقع به کسانی که به این نوع فقط چهره سایت را تغییر می دهند و هنوز دسترسی به اطلاعات ندارند دی فیسر Defacer گفته می شود و کار اصلی دی فیسرها تبلیغ برای هکر می باشد.

کارشناس امنیت شبکه در پاسخ این سوال که چرا سایت تغییر چهره داد این چنین گفت : یکی از احتمالات برای تغییره چهره سایت مرکز آمار ایران استفاده از نرم افزار اینترنتی قدیمی می باشد که قبلا هم در سایت های امنیتی این هشدار داده شده اما متأسفانه مسئولان امنیت مرکز آمار هیچ اقدامی برای رفع این حفره انجام نداده اند و احتمال دیگر این است که قبلا شخصی به این سایت دسترسی داشته و دسترسی را به این گروه هکر فروخته است.

تغییر چهره سایت
وی در مورد ادعاهایی که گفته می شود سایت در حال تهیه نسخه پشتیبان بوده است گفت: در واقع این ادعا اشتباه است که هک در هنگام تهیه نسخه پشتیبان از سایت مرکز آمار اتفاق افتاده به این دلیل که سایت ها معمولا در زمان تهیه نسخه پشتیبان یا به روز رسانی معمولا در صفحه آن ها جمله سایت در حال به روز رسانی است دیده می شود نه با این عباراتی که روی سایت مرکز آمار وجود داشت.

در انتها وی در مورد اسم این گروه هکری بیان کرد: "داعس" زیر مجموعه گروه هکری داعش می باشد که تنها در اسم خود تغییر ایجاد کرده اند. معمولا وقتی یک سایت هک یا دی فیس می شود نام گروه برای آن رزرو شده و گروه بعدی هر چند زیر مجموعه همان گروه قبلی است اما ترجیح می دهد تا نام کاربری خود را تغییر دهد و خود را به عنوان گروه جدید معرفی نماید از این رو اسم داعس را برای خود برگزیده اند.

     
برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید