پیج رنک گوگل برای همیشه خاموش شد

پیج رنک گوگل برای همیشه خاموش شد

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، شرکت گوگل برای رتبه دهی در جستجوها ، به سایت های مختلف رتبه ای از ۱ تا ۱۰ می داد و به نوعی ارزش گذاری گوگل برای یک دامنه همین پیج رنکی بود که هر سایت به خود می گرفت. این رنک هر چند وقت یکبار توسط گوگل آپدیت می شد و رتبه دامنه ها و سایت ها تغییر می کرد تا اینکه این آپدیت متوقف شد و شایعه حذف پیج رنک به گوش رسید.

پیج رنک گوگل

گوگل علاوه بر سکوت خبری ، آپدیتی را برای پیج رنک در نظر نگرفت تا اینکه در ماه آپریل ۲۰۱۶ رسما اعلام کرد سرویس دهنده های اصلی پیج رنک از کار افتاده و این سرویس دیگر فعالیتی نمی کند. با اعلام این خبر تمام سرویس دهنده های رنک گوگل از کار افتاده و حتی تولبار معروف گوگل نیز تمام پیج رنک های گوگلی را صفر نشان می داد. این اتفاق را می توان مرگ پیج رنک گوگل دانست.

اما معیارهای SEO برای سایت ها از زمان آپدیت نشدن پیج رنک گوگل تغییر کرد و مواردی چون Domain Authority (قدرت دامنه) و Page Authority (قدرت صفحه) از سوی سرویس دهنده مطرح سئو یعنی "موز (Moz.com) معرفی شدند. این دو معیار نشان دهنده قدرت یک سایت یا دامنه در نتایج گوگل است که البته به شکل رسمی از سوی گوگل تایید و رد نشده اند. با این حال باید منتظر ماند تا آینده تعیین قدرت دامنه ها مشخص شود.

تاکنون نیز وب سایت رند رنک گوگل دامنه ها را در کنار نام اصلی آنها و در صفحه دامنه نمایش می داد که به زودی این سرویس حذف و معیار جدیدی جایگزین آن خواهد شد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید