آشنایی با تلفن های ماهواره ای ثریا

آشنایی با تلفن های ماهواره ای ثریا

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، نام ثریا (Thuraya) برگرفته از یک نام عربی است که از علم نجوم می آید. شرکت ثریا ارائه دهنده تلفن های همراه ماهواره ای است که نیاز به دکل های GSM و یا دکل های زمینی ندارد و از طریق ماهواره ارتباط خود را برقرار می کند. این شرکت در امارات متحده عربی واقع شده است و تلفن های همراه خود را جهت استفاده در بیش از ۱۱۰ کشور در اروپا ، خاورمیانه ، شمال ، مرکز و شرق آفریقا ، آسیا و استرالیا ارائه می کند. با تمام این اوصاف سیم کارت های ثریا امکان اتصال یا رومینگ با بیش از ۳۵۰ همکار در سراسر دنیا را دارد تا در مکان هایی که اتصال ماهواره ای امکان پذیر نیست ، از طریق GSM و دکل های مخابراتی زمینی سیم کارت ها در دسترس باشند.

لوگوی شرکت ثریا

سیم کارت های ماهواره ای ثریا نیاز به گوشی های مخصوص خود دارد که البته این گوشی ها نیز قابلیت تعویض از حالت GSM  به ماهواره ای و برعکس را نیز دارند. همان طور که گفته شده شرکت ثریا در اصل شرکتی اماراتی است که سهامداران مختلفی در آن سهم دارند. شرکت های سهام دار در ثریا اغلب از خاورمیانه و شمال آفریقا هستند و از بزرگترین سهامداران می توان شرکت اتصالات را نام برد.

فیلم تبلیغاتی از محصولات شرکت ثریا



خدمات ثریا :

شرکت ثریا با توجه به ارائه سیم کارت های ماهواره ای تا حدودی خدمات متفاوتی را ارائه می کند که شامل موارد زیر است :

  • امکان اتصال و برقراری تماس از طریق ماهواره که امکان دسترسی در مکان های خاص را نیز می دهد. (مانند اقیانوس ها و  داخل هواپیما)
  • تماس های تلفنی این اپراتور به دلیل بی نیازی  از دکل های GSM و استفاده از ماهواره اغلب دارای کیفیت بالاتری نیز هستند.
  • امکان ارسال و دریافت پیامک یا (SMS یا Short Message Service)
    امکان استفاده از سرویس GMPRS جهت اتصال به اینترنت با سرعتی معادل ۶۰ کیلوبیت در ثانیه هنگام دانلود. این سرعت در مدل های مختلف سیم کارت های ثریا تا  ۱۴۴ کیلوبیت در ثانیه نیز می رسد.
  • تمام امکانات پایه ای سیم کارت های GSM مانند انتظار مکالمه ، نمایش تماس های از دست رفته ، منشی تلفنی و نمایش تماس های از دست رفته در زمان هایی که در دسترس نباشیم.

دستگاه های بر قرار کننده ارتباط در سیم کارت ها و گوشی های موبایل ثریا به صورت مستقیم از ماهواره استفاده می کنند و به طور کلی در یک طول موج مشخص این ارتباط بر قرار می شود.
سیم کارت های ماهواره ای ثریا همان طور که قبلا به آن اشاره شد امکان اتصال به دکل های  مخابراتی زمینی یا GSM  را دارند و می توانند به عنوان یک سیم کارت معمولی بر روی زمین نیز آنتن دهی مناسبی داشته باشند. البته جهت این ارتباط نیاز به داشتن قرارداد اپراتور محلی که در آن هستیم با شرکت ثریا داریم. این سرویس در حالت استفاده از GSM بدون هیچ گونه ضعف و قطع شدن در مکالمات است.


ماهواره ثریا ۲تصویر ماهواره ثریا ۲



ماهواره ها

شرکت ثریا دارای دو ماهواره فعال جهت برقراری ارتباط است که توسط شرکت بوئینگ ساخته شده اند.


۱- ماهواره ثریا ۱

نخستین ماهواره شرکت ثریا ، ثریا۱ نام دارد. این ماهواره ضعف های شدیدی در برقراری و اتصال مشترکان داشت و همچنین فاقد پنل های خورشیدی بود که یک مشکل و ایراد بزرگ به شمار می رفت.
این ماهواره جهت انجام تست های اولیه در بالای کشور کره جنوبی قرار گرفته و در تاریخ ۲۰۰۰/۱۰/۲۱ توسط موشک Zenit3SL پرتاب شده است. وزن این ماهواره حدود ۵۲۵۰ کیلوگرم بوده و تا سال ۲۰۰۷ جهت تست و گرفتن نسخه های پشتیبان از آن استفاده می شود. در ماه می سال ۲۰۰۷ این ماهواره به عمر خود پایان داد.


۲- ماهواره ثریا ۲

ماهواره ثریا۲ در تاریخ ۲۰۰۳/۰۶/۱۰ پرتاب و در مدار زمین قرار گرفت که از قابلیت های ویژه آن می توان به امکان اتصال همزمان ۱۳۷۵۰ تماس ماهواره ای اشاره کرد. در حال حاضر این ماهواره امکان اتصال در بیشتر قسمت های اروپا ، خاورمیانه و قسمت هایی از آسیا را مهیا می کند.
وزن این ماهواره حدود ۳۲۰۰ کیلوگرم بود و متخصصان شرکت ثریا عمر این ماهواره را حدود ۱۲ سال پیش بینی کرده اند. از مشخصه های اصلی این ماهواره قرار گرفتن ۲ بال که دارای پنل های خورشیدی هستند می باشد که هر کدام نیرویی معادل ۱۱ کیلو وات تولید می کنند.  


۳- ماهواره ثریا ۳

سومین ماهواره شرکت ثریا در نخستین فصل سال ۲۰۰۷ به فضا پرتاب شد و در تاریخ ۲۰۰۷/۱۰/۱۵ شروع به سرویس دهی به آسیای دور و استرالیا نمود. از نظر فنی و ساختار ، ماهواره ثریا ۳ همانند ثریا ۲ ساخته شده و هر دو ماهواره نیز اکنون به عنوان دو ماهواره فعال این شرکت شناخته می شوند.


استفاده از گوشی های جدید در ثریا


شرکت ثریا به تازگی با ارائه یک مبدل امکان استفاده از انواع گوشی های روز دنیا مانند گوشی های اپل ، سامسونگ و غیره را فراهم نموده است که به راحتی می توان از این گوشی های تلفن همراه استفاده نمود.

فیلم معرفی تبدیل اسمارت فون ها برای ثریا

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
نظرات
مسعود برنجیان

سلام مرکز خدمات ثریا در ایران کجاست و شرایط چی

قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید