پلیس فتا از مردم خواست امنیت خود را در فضای مجازی بالا ببرند

پلیس فتا از مردم خواست امنیت خود را در فضای مجازی بالا ببرند

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، در جامعه کنونی استفاده از اینترنت به امری عادی تبدیل شده و فروشگاه ها ، خبرگزاری ها ، آموزش های الکترونیک ، ارتباط با دیگر افراد ، نظرسنجی و اظهار نظر و چیزهایی از این قبیل در اینترنت انجام می گیرد. اکثر افراد تمام اطلاعات شخصی خود را به راحتی در فضای مجازی در دسترس عموم قرار می دهند و با پیشرفت این فضا در جامعه ، فرصتی پیش آمده تا کلاهبرداران و سارقان دست به سوء استفاده از اطلاعات شخصی کاربران بزنند و سراغ اطلاعات شخصی و بانکی مردم بروند.

پلیس فتا

در همین راستا پلیس فتا برای امنیت در فضای مجازی نکاتی را برای کاربران ارائه کرده که در ادامه مشاهده خواهید کرد. این موارد همیشه به کاربران اینترنت گوش زد شده است اما تکرار آن خالی از لطف نیست. وب سایت رند از کاربران خود درخواست می کند که این نکات را جدی بگیرند.


۱- بر روی کامپیوترها و تلفن همراهتان یک آنتی ویروس خوب نصب نمایید و مرتب آن را بروزرسانی کنید.

۲- اگر در هنگام خرید از کارت بانکی استفاده می کنید ، حتما رمز آن را چند ماه یکبار تغییر دهید و به صورت مرتب صورت حسابهایتان را چک کنید.

۳- یکی از مهمترین کارها در شبکه های اجتماعی مجازی بررسی و انجام دادن تنظیمات حریم خصوصی و محدود کردن افرادی است که می توانند اطلاعات شخصی تان را به راحتی مشاهده کنند. این تنظیمات را جدی بگیرید.

۴- استفاده از کلمات عبور با حداقل ۱۰ حرف که بهتر است در آنها از حروف کوچک و بزرگ ، اعداد و کاراکترهای خاص استفاده شده باشد. همچنین تغییر کلمات عبور حساب های کاربری که در وب سایت ها دارید.

۵- هر ایمیلی را باز نکنید و مراقب ایمیل های فیشینگ باشید ، زیرا اطلاعات و هویت شما به سادگی سرقت می شود.

۶- قبل از ارسال و اشتراک گذاری مطلب دقت لازم را بکار ببرید و خوب فکر کنید که آیا مطلبتان حاوی اطلاعات شخصی و محرمانه است یا خیر !؟

۷- در زمان خریدهای آنلاین مواظب باشید که چگونه پول پرداخت می کنید زیرا استفاده از واریز های بانکی و یا حواله برای خریدهای آنلاین توصیه نمی شود و اگر نیاز به بازگشت پول باشد ، کار دشواری است.

۸- توجه کنید که تلفن همراهتان همیشه دارای رمز باشد تا بعد از زمان استفاده خود به خود قفل شود.

۹- اگر در خانه فرزندی دارید که از اینترنت استفاده می کند ، به سادگی می توانید با نرم افزارها و ابزارهای کنترل و مدیریت والدین بر فرزندان نظاره گر فعالیت آنها در اینترنت باشید.

۱۰- از وب سایت هایی که دارای نماد امن الکترونیک هستند خرید کنید.

در انتها پلیس فتا از کاربران خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و موارد مشکوک در فضای اینترنتی مانند کلاهبرداری ، جعل عنوان ، وبسایت های جعلی و سایت هایی با محتوای مجرمانه و نداشتن مغایرت با شئونات اسلامی مراتب را با ارائه مستندات مربوطه از طریق سایت پلیس فتا گزارش دهند.



راهنمای ساخت رمز عبور مطمئن

چندی پیش در وب سایت رند خبری مبنی بر لو رفتن رمزهای معمول منتشر شد که پیشنهاد می کنیم آنرا یکبار دیگر مشاهده کنید :

بهترین رمز عبور

 
برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید