بلاتکلیفی تعرفه مکالمات تلفن ثابت همچنان ادامه دارد

بلاتکلیفی تعرفه مکالمات تلفن ثابت همچنان ادامه دارد

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، در چند وقت اخیر اخبار ضد و نقیضی در مورد تغییر و یا ثابت ماندن تعرفه تلفن ثابت در رسانه ها منتشر شده شده است. طبق تازه ترین اخبار رسیده و اعلام مسئولین در سال ۱۳۹۴ تعرفه های تلفن همراه ثابت می ماند اما تعرفه های تلفن ثابت افزایش خواهد یافت.

علیرضا صیدی مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در خصوص آخرین اخبار تعرفه گفته بود : مخابرات طی ۵ مرحله ، درخواست افزایش تعرفه مجموعه خدمات تلفن‌ ثابت شامل تماس داخل استانی ،‌ تماس خارج استانی ، هزینه آبونمان و هزینه اولیه اتصال را به کمیسیون تنظیم مقررات ارائه داده است.

کاریکاتور تلفن

طی بررسی های به عمل آمده معلوم شد که تعرفه های جدید تلفن ثابت در کمیته تخصصی مربوط در سازمان مقررات ارتباطات رادیویی تصویب شده اما قبل از فرستادن به کمیسیون تنظیم مقررات برای تصویب آخر ، جریان اختلاف بین وزارت ارتباطات و مخابرات پیش آمده است.

وزیر ارتباطات محمود واعظی در مورد تغیر تعرفه مکالمات گفت : به دلیل تاخیر شرکت مخابرات در ارائه برنامه توسعه ، بالا رفتن تعرفه تلفن ثابت از دستور کار خارج شد.

طبق آخرین تعرفه تصویب شده در کمیته تخصصی رگولاتوری تعرفه های جدید به این صورت است :

تعرفه تلفن ثابت

نوع

تعرفه قدیم

تعرفه جدید

داخل استانی

۳ تومان

۷ تومان

خارج استانی

۳۳ تومان

۴۰ تومان

آبونمان

از ۱۰۰ تا ۳۶۰ تومان

از ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان

با این توضیحات هزینه هر دقیقه تماس داخل استانی از ۳۰ ریال به ۷۰ ریال تغییر پیدا می کند. نکته قابل توجه اینجاست که پیشنهاد مخابرات دقیقه ای ۱۰۰ ریال برای این تعرفه بود که در سازمان تنظیم مقررات متعادل شده است. همچنین هزینه هر دقیقه تماس بین استانی از ۳۳۰ ریال به ۴۰۰ ریال تغیر پیدا می کند که پیشنهاد مخابرات دقیقه ای ۵۰۰ ریال برای این تعرفه بود که باز در رگولاتوری متعادل شد.

شایان ذکر است حداقل بهای آبونمان (برای خطوط بی‌کارکرد طی دوره) نیز در شهرهای بزرگ ۵۰۰۰ تومان و در شهرهای کوچک ۲۰۰۰ تومان خواهد بود.

لیست تعرفه های جدید در حالی منتشر شده که در سایت مخابرات تهران خبری در این باره گفته نشده و همان تعرفه قبلی در جدول قابل مشاهده است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید