کودکان خود را از گجت ها دور نگه دارید

کودکان خود را از گجت ها دور نگه دارید

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، با پیشرفت دنیای فناوری ، اسمارت فون ها به یکی از وسایل ضروری در زندگی امروز بدل شده اند و حتما دیده اید که بسیاری از والدین برای سرگرم و یا ساکت نگه داشتن فرزند خود آنها را به استفاده از گوشی یا تبلت تشویق می کنند و این دستگاه های هوشمند را در اختیار کودکان قرار می دهند.

کودک ترسناک

به گفته خبرگزاری گاردین و طبق تحقیقات و مطالعاتی که محققان دانشکده پزشکی بوستون آمریکا داشتند ، استفاده از دستگاه های هوشمند برای کودکان زیر ۳ سال مضر و خطرناک است. محققان آمریکایی "دبه" به نتایجی دست یافتند که استفاده از اسمارت فون ها برای آرام نگه داشتن کودکان باعث می شود تا ذهن کودکان پرورش نیابد و پویا عمل نکند.

نوزادان و موبایل

در تحقیقی دیگر که پیشتر از این روی کودکان زیر ۳۰ ماه صورت گرفته بود ، نشان داده شد که کودکان از برنامه های تلویزیونی و فیلم های ویدیویی چیز زیادی یاد نمی گیرند و بهترین شیوه یادگیری کودکان در این سن را به صورت چهره به چهره و لمسی اعلام کردند.

گفتنی است استفاده از گجت های مختلف در دوران کودکی می تواند در تکامل مهارت های اجتماعی ، هم دردی و حل مشکلات کودکان اختلال ایجاد کند و همچنین این دستگاه ها جایگزین فعالیت های دستی می شوند که برای پیشرفت مهارت های حسی و بصری و یادگیری مهم هستند که از این لحاظ نیز کودکان آسیب پذیر هستند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید