اخبار تکمیلی شنود سیم کارت های ایرانسل

اخبار تکمیلی شنود سیم کارت های ایرانسل

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، در ابتدای ماه اسفند ۱۳۹۳ خبری مبتنی بر نفوذ و شنود سیم کارت های شرکت "Gemalto" توسط سازمان های امنیتی و اطلاعاتی آمریکا و انگلستان در سراسر جهان منتشر گردید ، که خبر آن را در اختیار کاربران خود قرار دادیم. در پی انتشار این خبر کمپانی "Gemalto" بیانیه ای صادر کرد و در آن اعلام کرد که تحقیقاتی را برای مشخص شدن امنیت کاربران انجام خواهد داد ، همچنین این شرکت اعلام کرده است در کنفرانسی که در کشور فرانسه در پیش رو دارد نتیجه تحقیقات را منتشر خواهد کرد.

Gemalto Company

در این بیانیه آمده است :

"بررسی های اولیه نشان می دهند سیم کارت های شرکت ما که در کارت های اعتباری بانکی ، پاسپورت های دیجیتالی و انواع مختلفی از دیگر پلتفرم ها مورد استفاده قرار می گیرند ، ایمن هستند و از این رو انتظار نداریم به خاطر گزارش های انتشار یافته متحمل زیان های مالی قابل توجهی شویم."


اما این خبر زمانی در کشور ما پر اهمیت تر شد که در لیست مشتریان این شرکت نام اپراتورهای ایرانی اعلام شد. از این رو "محمود واعظی" وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد هک شدن احتمالی سیم کارت های ایرانسل این چنین گفت : شنود مکالمه های تلفنی همیشه یک مورد نگران کننده بوده است و حتی در چند وقت گذشته مکالمات "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان توسط شرکت های آمریکایی شنود می شد.

واعظی

واعظی تاکید کرد : مسئولین باید فقط در زمان های ضروری از تلفن همراه استفاده کنند و برای استفاده از تمامی شبکه ها نکات امنیتی را رعایت کنند و استفاده از تلفن ثابت را ترجیح دهند. همچنین بهتر است مسئولین کارهای مهم کشور را از طریق تلفن ثابت انجام دهند چون از امنیت بیشتری نسبت به موبایل برخوردار است.

سیم کارت ایرانسل

واعظی ادامه داد : در گزارشی که مبنی بر شنود سیم کارت های دنیا مطرح شده ، اسم ایرانسل هم دیده می شود که موضوع این اپراتور مورد پیگیری قرار خواهد گرفت. وی در مورد امنیت شبکه های ارتباطی کشور نیز این چنین گفت : در ۶ ماه گذشته دویست میلیارد تومان در مقوله امنیت فضای اطلاعات سرمایه گذاری شده است. همچنین واعظی از کاربران درخواست کرد که از شبکه های اجتماعی داخلی در گوشی همراه و تلفن ثابت خود استفاده کنند تا از امنیت بیشتری برخوردار باشند و تنها در مواقع ضروری از موبایل استفاده کنند.

   
برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید