آشنایی با پسوند RU مخصوص کشور روسیه

آشنایی با پسوند RU مخصوص کشور روسیه

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، در قسمت معرفی دامنه های معروف دنیا ، در این بخش به معرفی دامنه "ru" دامنه سطح بالای فدراسیون روسیه خواهیم پرداخت. دامنه "ru" از سال ۱۹۹۴ میلادی قابل ثبت است. البته مانند کشور خودمان که دامنه ".ایران" برای استفاده در نام دامنه های فارسی ایجاد شده در روسیه نیز برای ثبت دامنه به "الفبای سیریلیک روسی" از پسوند دامنه دوم کشور یعنی "рф." استفاده می شود.

مرکز ثبت دامنه روسیه

مرکز هماهنگی دامنه سطح بالای "ru" مسئولیت ثبت نام این دامنه را رسما از سال ۲۰۰۵ میلادی به عهده دارد اما مرکز های دیگری هم برای ثبت دامنه سطح دوم و سوم "ru" قرار دارند. نکته جالب در مورد شرکت های بین المللی ثبت دامنه روسیه که در خدمات ثبت دامنه های "ru" با "Ru-center" فعالیت می کنند ، ثبت دامنه های "su" است. این دامنه متعلق به کشور جماهیر شوروی است و با توجه به این موضوع که شوروی زمان زیادی است که وجود ندارد ، اختلافاتی درباره اوضاع قانونی و مالکیت دامنه "su" بین دولت روسیه ، ICANN و چندی از مراکز اقتصادی روسیه وجود دارد.

نقشه روسیه

آمار دامنه های "ru" تا اوایل سال ۲۰۱۳ بیشتر از ۴میلیون گزارش شده است که هر چند داشتن دامنه سطح دوم و سطح سوم با پسوند "ru" برای همه آزاد است اما تعدادی از دامنه ها برای قسمت های جغرافیایی و سازمان های روسیه رزرو شده است. ثبت دامنه "ru" برای تمامی شرکت ها و افراد آزاد است اما نوع اطلاعات درخواست برای ثبت ویژه است ، همچنین باید در وارد کردن اطلاعات مربوط به مالک دامنه دقت لازم را کرد زیرا قوانین مربوط به تغیر مشخصات مالک و انتقال دامنه درگیری بسیار دارد.


مزایای دامنه RU

۱- ساختن نسخه روسی سایت با پسوند ملی روسیه برای پیدا کردن رابط های تجاری بسیار مفید است زیرا که روسیه کشور بزرگ واقع در آسیای میانه است و تعداد بسیار زیادی از بازرگانان و صاحبان شرکت های ایرانی به بازارهای کشورهای پیرامون دریای خزر چشم دوخته اند.

۲- دامنه "ru" برای فعالیت در زمینه های سرگرمی و یا ضد کپی رایت معتبر است زیرا روس ها در این مقوله ها به شهرت رسیده اند و در عدم رعایت کپی رایت سابقه طولانی دارند.

۳- ثبت این دامنه تعرفه پایینی دارد و هم اکنون هزینه ثبت دامنه "ru" نصف دامنه های بین الملل معروفی چون com و net است. (اطلاعات قیمت دقیق نیست)



قوانین مربوط به دامنه های RU

۱- ثبت و تمدید این دامنه ها یکساله است.

۲- اسم این دامنه ها می تواند از ۲ تا ۶۴ حرف باشد.

۳- اگر به هر دلیلی بعد از ثبت دامنه اقدام به لغو آن دارید ، هیچ پولی به شما باز نمی گردد.

۴- ثبت این دامنه ها ۱۰ دقیقه زمان می برد و بعد از تایید درخواست ، از طرف Ru-center یک ایمیل تاییدیه فرستاده می شود.

۵- مالک دامنه تا ۳۰روز پس از انقضا می تواند برای تمدید آن اقدام کند و در این مدت هر وب سایت یا سرویس دیگری مثل ایمیل که روی دامنه باشد غیر فعال می شود و بعد از این مدت برای ثبت عمومی آزاد می شود.

۶- انتقال دامنه به صورت رایگان صورت می گیرد اما با انتقال دوره ثبت آن تمدید نمی شود.

۷- برای انتقال دامنه نیازی به کد دامنه نیست اما باید اطلاعاتی را در Ru-center قرار دهید همچنین برای انتقال دامنه به یک "Nic-d handle" و یک رمز عبور احتیاج است. (مانند کشور خودمان)

۸- در دامنه های "ru" امکان محرمانه ماندن اطلاعات Whois وجود ندارد.

۹- برای تغییر مشخصات مالک دامنه و دیگر مشخصات مربوط به دامنه نیاز به ارائه مشخصات است. اما تغیرات شماره تلفن ، نمابر و نشانی ایمیل از طریق کنترل پنل قابل تغییر است.

       
برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید