شنود سیم کارت های دنیا توسط سازمان های جاسوسی

شنود سیم کارت های دنیا توسط سازمان های جاسوسی

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، حدود ۶ ماه پیش خبری منتشر شد مبنی بر هک شدن سیم کارت های نسل GSM که در وب سایت رند نیز آنرا خوانده اید. اکنون خبر تازه ای بر روی خبرگزاری های مختلف سراسر دنیا مخابره شده است که طبق افشاگری های جدید "ادوارد اسنودن" ، کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا ، اسنادی از شرکت "NSA" و دفتر مرکزی ارتباطات دولت بریتانیا منتشر شده که در آن این دو شرکت برای نفوذ به مجموعه "Gemalto" همکاری کرده اند.

شرکت Gemalto

اما شرکت "Gemalto" کیست و چرا اهمیت دارد ؟ شرکت "Gemalto" به این دلیل مهم است که یکی از بزرگترین کمپانی های تولید کننده سیم کارت خام در سطح جهان می باشد و قطعا نفوذ به شرکت پخش کننده و تولیدکننده سیم کارت به سازمان اطلاعات جاسوسی اجازه می دهد تا از عملیات شنود به راحتی استفاده کنند و ارتباطات مشترکان اپراتورهای خریدار را زیر نظر بگیرند.

رمزنگاری

همکاری مشترک بین "NSA" و همتای بریتانیایی در اواسط سال ۲۰۱۰ میلادی شروع شد و وظیفه این تیم ، جاسوسی دستگاه های موبایل مشترکین بود که بعد از مدتی به شبکه داخلی شرکت "Gemalto" دسترسی پیدا کردند ، جاسوسان با استفاده از ابزار "XkeyScore" که ساخته "NSA" است موفق به دسترسی به محتوای ایمیل های کارمندان "Gemalto" شدند. با این هدف که با چک کردن ایمیل ها بتوانند اطلاعاتی بدست آورند تا در شنود از کاربران به کار آید. جاسوسان بعد از مدتی جست و جو در میان ایمیل ها متوجه شدند که با استفاده از "KIS" که یک شناساگر رمزنگار است و بین سیم کارت فرد و اپراتور سرویس دهنده به اشتراک گذاشته می شود ، می توانند به راحتی محتوای تماس ها و پیامک های مشترکان سیم کارت های "Gemalto" را در دست داشته باشند.

سیم کارت بین المللی

این جاسوسان با نفوذ در "Gemalto" به میلیون ها "KIS" دسترسی پیدا کردند و با این کار توانستند شنود تعداد زیادی از مشترکان را به راحتی انجام دهند. با توجه به این افشاگری حریم شخصی تعداد زیادی از مشترکان سیم کارت های "Gemalto" پای مال شده است که البته هنوز این شرکت در مورد این قضیه حرفی نزده است و باید دید در آینده چه پیش می آید.



وضعیت سیم کارت های ایران

بعد از درج این خبر یک سایت تحلیلی درباره این شرکت و مشتریان آن مقاله ای منتشر کرد که در میان مشتریان نام شرکت MTN Irancell به چشم می خورد. علاوه بر ایرانسل سایر اپراتورها نیز گویا به صورت واسطه ای از این شرکت سیم کارت های خود را خریداری کرده اند. اما طبق گفته وب سایت دیجیاتو شرکت ایرانسل مدعی شده است که کدها یا KISها از طریق یک شرکت داخلی تولید می شده است و آنها فقط سیم کارت خام را از شرکت مذکور تهیه می کرده اند.

ایران سیم

حال با تمام این مسائل باید دید که در آینده اپراتورهای کشور چه جواب و مدارکی را برای مشترکین خود ارائه خواهند کرد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید