چین همچنان رتبه نخست کاربران موبایل را دارد

چین همچنان رتبه نخست کاربران موبایل را دارد

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، در مردادماه ۱۳۹۳ آماری توسط وب سایت رند گزارش داده شد که در آن تعداد کاربران تلفن همراه در دنیا به نمایش درآمده بود. طبق آمار ارائه شده کشور چین تا پایان سال ۲۰۱۳ رتبه نخست کاربران تلفن همراه را داشت. حال با اتمام سال ۲۰۱۴ میلادی وزارت صنعت و فناوری اطلاعات کشور چین آماری را منتشر کرده که طبق آن ۹۴/۵ درصد جمعیت این کشور در سال گذشته (۲۰۱۴ میلادی) از تلفن همراه استفاده کرده اند که این تعداد باعث قرار گرفتن این کشور در رتبه نخست کاربران تلفن همراه است.

جمعیت کشور چین

طبق این آمار کاربران تلفن همراه در کشور چین در پایان ماه گذشته میلادی ۱/۲۸۶ میلیارد نفر بوده است و کاربران خطوط تلفن ثابت در پایان ماه گذشته در این کشور ، تنها ۱۸/۳ درصد بوده است که برابر با ۲۴۹/۴۳ میلیون نفر است. در کشور چین کاربران تلفن همراه سالانه ۴/۶۴ درصد و ماهانه ۴ درصد افزایش پیدا می کنند. تعداد ۳۷/۷۳ درصد این کاربران که برابر با ۴۸۵/۲۶ میلیون نفر است ، از استاندارد ارتباطی 3G استفاده می کنند و ۶۸/۰۵ درصد کاربران که برابر ۸۷۵/۲۲ میلیون نفر است از دستگاه های همراه خود برای وبگردی استفاده می کنند.

موبایل در چین

در ارزیابی های انجام شده ، کاربران گوشی همراه در کشور چین ۶۵/۱۵ میلیارد پیامک فرستاده اند. یعنی هر شماره موبایل در این کشور روزانه ۱/۶۴ پیامک فرستاده است و به طور کل استفاده کاربران از اینترنت همراه نیز مساوی با ۲۴۰/۹۵۸ ترابایت ارزیابی شده است.



اپراتورهای بزرگ کشور چین

سه اپراتور بزرگ کشور چین از سال گذشته تا امروز "چاینا موبایل" با ۷۷۶ میلیون مشترک ، "چاینا یونیکام" با ۲۸۵/۷ میلیون مشترک و "چاینا تلکام" با ۱۸۵ میلیون مشترک هستند.

"چاینا موبایل" بزرگترین شرکت مخابراتی دنیا به حساب می آید که پس از اضافه شدن ۱۹میلیون مشترک برای سرویس 4G به جمع کاربران آن ، تعداد مشترکینش به ۹۰میلیون رسیده است.

دومین اپراتور بزرگ چین "چاینا یونیکام" در دسامبر سال گذشته ۱/۱۵ میلیون مشترک برای سرویس 3G و 4G به جمع کاربرانش اضافه شد و سومین اپراتور ، "چاینا تلکام" نیز در همین مدت ۲میلیون کاربر را میزبانی کرد.



برای مشاهده آمار کل دنیا می توانید از لینک زیر استفاده نمایید :

رده بندی کشورهای استفاده کننده از موبایل



برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید