چگونه از رمز عبور خود محافظت کنیم

چگونه از رمز عبور خود محافظت کنیم

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، در دنیای امروز که تمام مردم مجبور به استفاده از اینترنت و سرویس های اینترنتی هستند ، موارد امنیتی بیش از هر چیز دیگری جایگاه پیدا کرده است. بنابراین اگر ما ندانیم که از رمز عبور خود چگونه محافظت کنیم ، قطعا به مشکلات بزرگی بر خواهیم خورد.

حفاظت از پسورد

طریقه ساخت ، نگهداری و استفاده از کلمه های عبور از جمله مواردی است که در هر سایتی جزء موارد امنیتی به حساب می آید. در همین راستا شرکت گوگل اقدام به ارائه ویدیوهایی در زمینه "امنیت در اینترنت" کرده است که محتوای آنرا در ادامه و به صورت متن مشاهده خواهید کرد.


نکات امنیتی مورد نیاز در اینترنت


۱- پسوردهای خود را ایمنی انتخاب کنید : سعی کنید به جای انتخاب پسوردهای ساده از پسوردهای طولانی و متنوع استفاده کنید. استفاده از کارکترهای خاص مثل (% & @ ! $) و غیره می تواند کمک شایانی به شما بکند.


۲- شناسایی هکرها : سعی کنید قبل از ورود به شبکه های اجتماعی با نوع هک شدن و کار کلی هکرها آشنا شوید. این امر به شما کمک می کند که حفره های امنیتی برای هکرها ایجاد نکنید.


۳- برای دستگاه های خود قفل بگذارید : امکان سرقت رفتن و یا جا گذاشتن دستگاه های دیجیتالی از قبیل گوشی تلفن همراه ، تبلت ، رایانه های شخصی و غیره ... بسیار بالا است. برای اتفاقاتی از این قبیل گذاشتن قفل یا رمز عبور برای استفاده این وسایل بسیار مفید است.


۴- به صفحات اینترنتی که مشخصات شما را می خواهند اعتماد نکنید : ممکن است به صفحه ای ورود کنیم و اطلاعات خود را درج کنیم بدون اینکه بدانیم آن صفحه برای یک هکر است یا یک سایت معتبر. پس توجه به آدرس وب سایت بسیار مهم است زیرا ۷۳ درصد دزدی های اطلاعاتی از این راه بوده است.


۵- مرورگر خود را همیشه به روز نگه دارید : بروزرسانی مرورگر از بهترین کارهایی است که کاربر اینترنت را از هک شدن دور نگاه می دارد. بنابراین سعی کنید همیشه مرورگر خود را به روزرسانی کنید.


۶- سوالات امنیتی درست پاسخ دهید : سعی کنید سوالات امنیتی را تا آنجا که می توانید خصوصی انتخاب کنید تا افرادی که از زندگی شما با خبرند قادر به پاسخگویی این سوالات نباشند. (مثلا نام دوست نزدیک خود را برای سوال امنیتی انتخاب نکنید.)


۷- از دادن پسورد به دیگران خودداری کنید : اگر هر فردی پسورد ایمیل ، موبایل ، اکانت یک سایت و غیره ... را از شما خواست ، آنرا در اختیار وی قرار ندهید. ممکن است در زمان دیگری از پسورد شما سوء استفاده شود.


۸- پسورد خود را تغییر دهید : سعی کنید در ماه ۱ بار پسوردهای خود را تغییر دهید. این روش در امن نگه داشتن رمزهای عبور شما بسیار کارآمد است.


۹- برای چند سایت از ۱ رمز خاص استفاده نکنید : به طور مثال رمز عبور ایمیل تان را برای ایجاد یک حساب کاربری در یک سایت دیگر استفاده نکنید. ممکن است با لو رفت پسوردتان ، دیگران به راحتی به حساب ایمیل شما دسترسی پیدا کنند.


     
برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید