نحوه فعالسازی اینترنت 3G ایرانسل در اندروید و اپل

نحوه فعالسازی اینترنت 3G ایرانسل در اندروید و اپل

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، بعد از واگذاری امتیاز نسل سوم تلفن همراه به شرکت ایرانسل و معرفی مکان های ارائه آزمایشی اینترنت 3G بر روی سیم کارت های فعلی ایرانسل ، بسیاری از کاربران سوالات زیادی درباره نحوه آماده سازی تلفن همراه خود برای استفاده از این سرویس را داشتند. به همین منظور راهنمای تنظیمات گوشی های مختلف تلفن همراه را در اینجا برای شما قرار می دهیم.


نکات و موارد اولیه جهت استفاده از 3G

بیشتر گوشی های تلفن همراه که در ایران وجود دارند از تنظیمات پیچیده و دستی بی نیاز هستند و به راحتی و به صورت خودکار به شبکه 3G متصل می شوند. البته نباید فراموش کرد که برای اتصال به 3G روی هر گوشی تلفن همراه ، نیاز به فعالسازی WCDMA یا گزینه 3G می باشد. حال اگر گوشی شما به هر دلیلی به صورت اتوماتیک به این شبکه وصل نشود شما باید تنظیمات مربوطه را به صورت دستی وارد گوشی خود نمایید. در ادامه تنظیمات خودکار و دستی را در گوشی های تلفن همراه مختلف برای شما شرح خواهیم داد.

ایرانسل اپل اندروید


اتصال به صورت خودکار و تنظیمات اتوماتیک 3G

در ابتدا شما باید از این موضوع آگاه شوید که گوشی تلفن همراه شما قابلیت GPRS را دارد یا خیر. جهت این امر می توانید از لینک زیر استفاده نمایید :

لیست گوشی های دارای قابلیت GPRS

بعد از مطمئن شدن از پشتیبانی گوشی تلفن همراه تان می توانید با شماره گیری کد #۶ * ۳ *۱۳۰* (ستاره ۱۳۰ ستاره ۳ ستاره ۶ مربع) به صورت پیامک تنظیمات را دریافت و ذخیره نمایید. توجه داشته باشید در صورتی که قبلا این تنظیمات را دریافت و ذخیره نموده باشید نیازی به دریافت و ذخیره سازی مجدد نخواهید داشت و سرویس 3G با همان تنظیمات قبلی سازگار است.


تنظیم کردن به صورت دستی

بعد از آنکه از ذخیره سازی تنظیمات GPRS مطمئن شدید ، آماده تنظیم کردن به صورت دستی بر روی گوشی می شویم. انجام این تنظیمات در گوشی های دارای سیستم عامل اندروید و iOS متفاوت است. به همین جهت در ادامه تنظیمات جداگانه را برای شما گردآوری کرده ایم. همچنین برای شناخت سیستم عامل گوشی تلفن همراه خود از لینک زیر می توانید استفاده نمایید.

لیست گوشی های تلفن همراه ، با سیستم عامل اندروید   /    لیست گوشی های تلفن همراه با سیستم عامل iOS


نحوه تنظیم گوشی های اندروید به صورت دستی

- مرحله اول : به گزینه Setting رفته ، سپس More بروید. از قسمت Mobile Network ، به گزینه Access Point Name رفته و در آخر گزینه New APN را انتخاب کرده و اطلاعات زیر را وارد کنید :

Irancell-3G

Connection Name

mtnirancell

APN

10.131.26.138

WAP 1.0 Proxy

9201

Port

10.131.26.138

WAP 2.0 Proxy

8080

Port

- مرحله دوم: در گوشی خو به آدرس زیر رفته و سپس حالت  Network Mode را بر روی Auto Mode بگذارید.

Setting  >  More  >  Mobile Network  >  3G Service  >  Network Mode

توجه داشته باشید که به دلیل تنوع بسیار زیاد در گوشی های اندروید ممکن است برخی از قسمت ها با نام های مختلف و در مکان های مختلف قرار داشته باشند اما در بیشتر آنها تنظیمات به صورت بالا می باشد.


نحوه تنظیم گوشی های اپل (iOS) به صورت دستی

جهت تنظیم کردن گوشی های اپل ، فقط کافی است بعد از فعالسازی GPRS از قسمت Setting به بخش Cellular رفته و گزینه های Enable 3G و Cellular Data را فعال نمایید

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید