قوانین خرید تلفن ثابت

قوانین خرید تلفن ثابت

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، بسیاری از افراد مشکلات و سوالات بسیاری را در زمینه قوانین ثبت نام و خرید تلفن های ثابت دارند که سعی کرده ایم در ادامه مختصری از قوانین مهم و اصلی ثبت نام تلفن ثابت را ذکر کنیم. این قوانین از طریق وب سایت شرکت مخابرات ایران جمع آوری شده است و ممکن است در مرور زمان دست خوش تغییراتی از سوی این شرکت شود که همسو در این خبر نیز ویرایش خواهد شد.


ثبت نام تلفن

قوانین مربوط به ثبت نام تلفن ثابت :


۱- شرایط مورد نیاز درخواست دهنده خرید تلفن ثابت :

   - سن فرد متقاضی در زمان درخواست باید بالای ۱۸ سال باشد. این درخواست قبل از ۱۸ سالگی تنها با داشتن حکم رشد از دادگاه مشکلی ایجاد نمی کند.

   - درخواست تلفن توسط اشخاصی که قیم یا ولی افراد مجنون ، صغیر و سفیه هستند بلامانع است.

   - مهاجرین و اتباع خارجی با داشتن کارت هویت صادره از استانداری محل اقامت خود و پروانه اقامت که از سوی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی صادر شده باشد و دارای اعتبار باشد می توانند تقاضای تلفن ثابت کنند.

   - تقاضای تلفن در صورت مشاع غیر قانونی است و پذیرفته نخواهد شد.



۲- مدارک مورد نیاز جهت ارائه برای مراجعه به مرکز مخابرات :

   الف - برای افراد حقیقی :

   - ارائه اصل شناسنامه و کارت ملی و کپی آنها

   - اگر تقاضا با گواهی حکم رشد یا وکالت نامه رسمی یا کارت هویت و مجوز اقامت گرفته باشد ، دادن اصل و تصویر آن مدرک ضروری است.

   ب - برای اشخاص حقوقی خصوصی :

   - آگهی در روزنامه اصلی به صورت اصل و کپی و آخرین تغییراتی که زمان آن بیشتر از دو سال نباشد. همچنین ارائه گواهی ثبت شرکت ها به تاریخ روز و کد اقتصادی آن نیز قابل قبول است.

   - معرفی نامه نماینده مجاز که دارای مهر و امضای شرکت باشد.

   ج - برای اشخاص حقوقی دولتی :

   - تقاضای کتبی و معرفی نامه نماینده که با مهر و امضای بالاترین مقام اجرایی سازمان مربوطه می باشد.

   د - برای موسسات عام المنفعه :

   - درخواست کتبی متولی کافیست.



۳- قوانین واگذاری تلفن ثابت :

   - برای هر تعداد واحد مسکونی تقاضای تلفن بدون مشکل است اما فعالسازی هر خط شماره تلفن در واحد مسکونی یا تجاری باید با موافقت شرکت مخابرات باشد.

   - به واحد های مسکونی و تجاری که فاقد جواز ساخت و پروانه پایان کار که واقع در شهرک ها هستند و اراضی فاقد مدرک کاربری مسکونی یا تجاری واگذاری تلفن غیر ممکن است.

   - اگر آدرس محل نصب متقاضی خارج از مرز تلفنی آن محدوده باشد ، پس از پرداخت مبلغ که باید برابر با تعرفه مصوب باشد و با وجود امکانات فنی نصب تلفن بلامانع است.

   - به درخواست هایی که به دلیل امکانات فنی امکان پذیر نباشد و تقاضاهایی که موارد بالا در آن رعایت نشده باشد ، متقاضی هیچگونه حقی نخواهد داشت.



۴- تعهدنامه متقاضی قبل و بعد نصب :

   - کلیه مقررات و تعرفه ها و مالیات و عوارضی که در آینده از طرف شرکت مخابرات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و دارایی و مراجع زیربط و به موقع اجرا می شود بدون هیچ عذری رعایت می کنم در غیر این صورت شرکت مخابرات حق قطع و تلفن و یا هرگونه امکان مخابراتی را دارد.

   - حق ندارم بدون اجازه شرکت مخابرات نوبت تلفن خود را به هر دلیلی به شخص دیگر واگذار و یا تغیر آدرس دهم و باید برای استفاده از تلفن از دستگاه های استاندارد و مورد تائید شرکت مخابرات استفاده کنم.

   - برای صدمه نزدن به دستگاه مرکزی شرکت مخابرات و یا احتمال انتقال جریان برق در سیم کشی ساختمان سیم تلفن را از برق جدا کنیم.

   - از دادن نشانی غلط برای تلفن خود و پراکندگی آن برای خود و دیگر اشخاص و همچنین بهره برداری عمومی و ارتباط غیر مجاز و بین الملل از آن پرهیز کنیم.

   - از مزاحمت و سوء استفاده به وسیله تلفن و رایانه جدا خودداری نماییم.

   - پرداخت صورتحساب در تاریخ درج شده صورت گیرد و در صورت عدم پرداخت شرکت مخابرات حق دارد جهت قطع تلفن و هرگونه امکانات دیگر اقدام نماید.

   - ارسال هرگونه صورت حساب و مکاتبات و اوراق اداری و قضایی به نشانی محل نصب تلفن را ابلاغ شده تلقی نماییم.

   - در صورت واگذاری حق اتصال از سوی شخص به دیگران ، شرکت مخابرات هیچگونه تعهدی ندارد.

   - با آگاهی از اینکه مبلغ واریز شده به حساب مخابرات فقط بابت وصل شدن به شبکه بوده و پس از سیم کشی و نصب تلفن غیر قابل پس گرفتن است ثبت نام را تکمیل کرده ام و هیچ گونه ادعایی ندارم.

   - در صورت عدم حضور متقاضی در محل ، تحویل بوق به متقاضی یا قائم مقام قانونی مشکلی ایجاد نمی کند.

 
برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید